نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 17:59

حضور رئیس سازمان اوقاف در کشور اوگاندا+عکس

سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور امضای چند سند همکاری به کشور آفریقایی اوگاندا سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور امضای چند سند همکاری به کشور آفریقایی اوگاندا سفر کرد.

افقهای روشن سرمایه‌گذاری دانش بنیان در اوگاندا

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و هیأت دانش بنیان همراه ایشان، در جریان سفر به اوگاندا، چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه با وزیر کشاورزی این کشور ملاقات و طی آن راه های گسترش روابط را مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

خاموشی در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از حضور در کشور اوگاندا، روابط ایران و اوگاندا را پایدار دانست و بر گسترش و توسعه مناسبات این دو کشور بویژه در زمینه های اقتصادی و دانش بنیان تاکید کرد.

وزیر کشاورزی کشور اوگاندا نیز از این دیدار ابراز خشنودی کرد و گفت: حتماً به ایران سفر خواهم کرد و از شرکت‌های دانش بنیان دیدن میکنم. امیدوارم با توافقات صورت گرفته در جریان این دیدار روابط دو کشور در حوزه های مختلف از جمله دانش بنیان بیش از پیش گسترش یابد.

محمدمهدی نادری از فعالان حوزه دانش‌بنیان در این دیدار گفت: عمده فعالیت ما تکثیر گاوهای برتر با استفاده از فناوری تولید جنین است، به این صورت که گاوهای برتر را جمع‌آوری می‌کنیم و از هر نوع، ۵۰ جنین تولید و به این ترتیب تکثیر می‌کنیم.

محمدمهدی نادری از فعالان حوزه دانش‌بنیان در این دیدار گفت: عمده فعالیت ما تکثیر گاوهای برتر با استفاده از فناوری تولید جنین است، به این صورت که گاوهای برتر را جمع‌آوری می‌کنیم و از هر نوع، ۵۰ جنین تولید و به این ترتیب تکثیر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود، میانگین تولید روزانه شیر هرگاو در اوگاندا ۲۵ لیتر است که با استفاده از این فناوری می‌توانیم این میانگین را از ۲۵ به ۵۰ لیتر شیر در روز برای صنعت گاوداری اوگاندا برسانیم.

در جریان این دیدار قرار شد در جهت گسترش روابط دو کشور و تبادل اطلاعات در حوزه دانش‌بنیان‌ها، وزیر کشاورزی کشور اوگاندا از مجموعه‌های دانش بنیان در ایران از جمله شرکت سینا فناوران ماندگار بازدید داشته کند و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی نیز از اقدامات اصلاح نژادی که در اوگاندا انجام می‌شود از نزدیک بازدید داشته باشند.

در این دیدار وزیر کشاورزی اوگاندا خواستار خرید جنین و دریافت دانش فنی در قالب راه‌انداری آزمایشگاه تولید جنین در این کشور شد.

جشن میلاد حضرت علی(ع) در اوگاندا

همزمان با سالروز میلاد امیرمؤمنان امام علی(ع)، مراسم جشنی با حضور حجت‌الاسلام خاموشی، هیأت دانش بنیان همراه ایشان، مجید صفار، سفیر جمهوری اسلامی در اوگاندا و رایزن جمهوری اسلامی و روح الله دهقانی، رئیس جامعه المصطفی در اوگاندا در امام بارگاه یا حسینیه شیعیان خوجه در اوگاندا برگزار شد.

حجت‌الاسلام خاموشی در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی(ع) و ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، روابط کشورمان با آفریقا را پویا، فعال و رو به پیشرفت  برشمرد. در این مراسم، قوال پاکستانی به اجرای برنامه پرداخت که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649418

مهمترین اخبار ایران و جهان: