نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 15:54

۱۷۰۰ هکتار از اراضی اشتهارد صاحب سند تک برگ شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از صدور سند تک برگی برای هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

حسین نعمائی،  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد، گفت: چهار سند تک برگی برای اراضی ملی این شهرستان به مساحت ۱۷۰۰ هکتار صادر و دریافت شد.

وی افزود: در راستای تحقق حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری،در ۹ ماهه اول سالجاری سند تک برگی برای ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان, مربوط به پلاک های قاضیان، خورشید آباد، قراتپه و حسین آباد صادر شده است. 

نعمائی با اعلام این خبر اظهار کرد: قانون کاداستر اراضی ملی یکی از بسترهای اساسی برای جلوگیری از زمین خواری است که می‌تواند در حفظ منابع طبیعی کمک بزرگی کند که ان شاء الله در شهرستان اشتهارد با شتاب بیشتری در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ایجاد موازنه بین بهره برداری و حفظ منابع اراضی ملی، کاهش اختلافات مربوط به مالکیت، مرز بندی و تفکیک اراضی، جلوگیری از پایمال شدن حقوق شهروندان و منافع عمومی از دیگر مزایای اجرای طرح کاداستر در سطح اراضی منابع طبیعی است.

لازم به توضیح است؛ «کاداستر» همان حدنگاری و یا نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی نوعی نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد. کاداستر با استفاده از عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه و جمع‌آوری اطلاعات مالکیتی و فنی از زمین‌، مساحت و حدود دقیق اراضی را مشخص و کمک می‌کند که زمین‌ها سنددار و از قانون‌شکنی و دعاوی ملکی جلوگیری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642762

مهمترین اخبار ایران و جهان: