نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 13:57

روایت گواهی مهارت‌های سوری که اعتبارات را می‌بلعند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهارت هایی که در آموزشگاه‌هایی غیر از آموزشگاه‌های دولتی ارائه می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، گاها در سطح فضای مجازی مشاهده شده تبلیغات برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی مانند پرورش قارچ، زنبورداری یا خیاطی به مدت ۲۴ ساعت و صدور گواهی نامه معتبر دیده شده است و بدون شک برای افراد این سوال پیش آمده که چطور در مدت ۲۴ ساعت می‌شود چنین مهارت‌هایی را آموزش داد.

در همین خصوص خانم اسدی مسوول آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: فنی و حرفه‌ای متولی مهارت‌آموزی است و در همین زمینه ۱۶۰ مراکز تحت نظر این اداره‌کل در حال فعالیت است.

وی با اشاره به دستگاه‌هایی غیر از فنی و حرفه‌ای که اقدام به برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه ای می‌کنند، گفت: گاهی مشاهده می‌شود که دستگاه‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعطای گواهی نامه مهارت طی ۲۴ ساعت می کنند که مگر چنین چیزی وجود دارد؟

وی بیان کرد: چگونه می‌شود طی ۲۴ ساعت زنبورداری یا خیاطی و پرورش قارچ را به افراد آموزش داد و گواهی مهارتی هم برای آن فرد صادر کرد؟ 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید به روز شوند و رشته های جدید دیگری نیز ایجاد شود، گفت: دو نوع بیکاری اصطکاکی و ساختاری در سطح جامعه وجود دارد که هر دو در اداره کل سازمان فنی وحرفه ای مورد توجه قرار گیرد.

سید احسان عسکری بر توجه به کیفیت آموزش ها تاکید کرد و گفت: مهارت هایی که در آموزشگاه‌هایی غیر از آموزشگاه‌های دولتی ارائه می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند که بر آموزش های ارائه شده و گواهی صادر شده نظارت شود.

وی بیان کرد: بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ است که بسیاری از این توزیع اعتبارات مبتنی بر همین گواهی‌ها است لذا اگر جایی گواهی سوری صادر می شود اطلاع دهید تا برخورد کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625418

مهمترین اخبار ایران و جهان: