نیوز سیتی!
14 اسفند 1402 - 19:06

ایرادات جاده پاتاوه به دهدشت برطرف می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی این استان بعد از ۳ دهه گفت: ایرادات جاده ملی پاتاوه به دهدشت رفع خواهد شد.

سید علی احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: سخت جاده پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر سال 73 و بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و 27 تیرماه در دومین روز از دومین سفر استانی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عظیم همیشه یک سری ایراداتی دارند از جمله برخی از تونل‌ها روشنایی نداشتند، عنوان کرد: نبود چراغ و روشنایی مانع تردد‌ها نمی‌شود درحالی‌که می‌توان با چراغ روشن هم رانندگی کرد.

احمدزاده با بیان اینکه سرعت رفع ایرادات با افتتاح پروژه و تردد در جاده بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از متولیان امر در سطح بالای دولت و از اعضای هیئت دولت نامه زد که این ایرادات در مسیر تونل وجود دارد و باید فوراً تأمین اعتبار شود.

وی با اشاره به تزریق 17 هزار میلیارد تومان اعتبار به پتروشیمی گچساران در دولت سیزدهم، ادامه داد: طرح اقتصادی پتروشیمی گچساران حدود 44 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که بیش از 17 هزار میلیارد تومان اعتبار در این دولت تزریق شد و این پروژه فوق استانی و تراز ملی در سفر دوم رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

احمدزاده یادآور شد: این یکی از هنر‌های دولت مردمی بود که این رقم بزرگ اعتبار را تخصیص دهد و این پروژه را از رکود طولانی به مدار تولید ببرد و این تحول عظیمی بود که در این دولت شکل گرفت.

وی بیان کرد: کارخانه قند یاسوج که سرنوشت تلخی داشت با بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفردولت زنده شد و در کمتر از یکسال این کارخانه از صفر در مدار تولید قرار گرفت، پروژه‌ای که دیگر چیزی از آن باقی نمانده بود تأسیسات و تجهیزات آن به یغما و فروش رفت و غارت و مستهلک شد از طرفی نیروی انسانی توانمند بی‌انگیزه محل را ترک کرده و دیگر آنجا یک مخروبه‌ای بود درواقع یک مخروبه را تحویل گرفتیم.

احمدزاده این را هم گفت که رقم 400 میلیارد تومان در یک پروژه برای استان کهگیلویه و بویراحمد رویا بوده و استان با این رقم‌های بزرگ آشنایی و تجربه نداشت، که کارخانه با یک مدیریت جهادی خوب در مدار تولید قرار گرفت.

وی یاداور شد: اقدامات دیگری در سفر اول رئیس‌جمهور آغاز شد و بسیاری از پروژه‌های تراز ملی و استانی به خوبی پیش رفتند از جمله پروژه‌ی 8 کیلومتری باند دوم جاده سی‌سخت در یک مقطع بسیار کوتاه زیرسازی و آسفالت شد و تونل‌ها به خوبی در حال اجرا هستند.

احمدزاده با بیان اینکه مسیر گل‌زردی ـ یاسوج در یک مقطع زمانی محل اصلی تصادفات بود، افزود: همچنین طرح تشریفات مطالعات بزرگترین پل کشور انجام شده است که این اقدام ساده‌ای نبود اما در این دولت شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: 12 درصد تصادفات انسانی را کمربندی یاسوج ثبت کرده که با احداث زیرگذر و رفع ایرادات در سال 1403 تصادفات به صفر خواهد رسید، جاده یاسوج ـ اصفهان دوبانده و نیوجرسی شده و تصادفات پایین آمده است که تلاش می‌شود این جاده‌ها را دوبانده کرده و استان را از این شرایط خارج کنیم.

انتهای پیام/.

 
 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1682262

مهمترین اخبار ایران و جهان: