نیوز سیتی!
11 اسفند 1402 - 20:58

انتخابات در کمال دقت در حال برگزاری است / دستگیری ۱۰۰ متخلف در حوزه انتخابات

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: انتخابات در کمال دقت، سلامت و حفظ نظم در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، شهرام کرمی در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اخبار واصله از سایر شهرستان‌ها و بازدید انجام شده از شعب اخذ رأی مشکل خاصی در روند انتخابات وجود ندارد و حضور مردم نیز قابل قبول و در برخی مناطق گسترده‌تر است.

وی عنوان کرد: انتخابات در کمال دقت، سلامت و حفظ نظم در حال برگزاری است و مشکل قضایی و امنیتی در سطح حوزه‌های اخذ رأی و صندوق رأی نبوده است.

کرمی گفت: در برخی شهرستان‌ها در خارج از حوزه‌ها درگیری مختصری رخ داده و دستگیری‌هایی انجام شده و تحقیقات ادامه دارد و در صورت جمع‌بندی نهایی تا پایان شب اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه درگیری و تنش لفظی و فیزیکی مختصری بین هواداران دو نامزد رخ داده است افزود: گزارشات متعددی درباره خرید و فروش رأی واصل شده اما مستندی دریافت نشده و تحقیقات درباره افراد دستگیر شده ادامه دارد.

کرمی با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده بیشتر در شهرستان‌ها بوده است گفت: پرونده‌هایی برای دستگاه‌های دولتی تشکیل و برخورد انضباطی نیز انجام شده و در برخی موارد نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون مواردی از تخلفات در مرکز و شهرستان‌های استان به ویژه اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه گزارش شده است و در این راستا 100 نفر دستگیر شده‌اند.

حمیدرضا کریمی با اشاره به درگیری بین هواداران نامزدها در اسلام‌آباد غرب عنوان کرد: تعدادی از این افراد بازداشت و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است.

کریمی با بیان اینکه پرونده‌های تشکیل شده در دوره انتخابات خارج از نوبت رسیدگی می‌شود گفت: با توجه به شناسایی و گزارشات حاکی از خرید و فروش برای جرایم انتخاباتی پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با نزدیک شدن به ساعات پایانی انتخابات ازدحام جمعیت در شعب افزایش می‌یابد و باتوجه به امکان افزایش تخلفات در این ساعات ضابطین و متخلفان را شناسایی و در برابر هرگونه تخلف بدون تعارف برخورد جدی می‌شود. 

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1680762

مهمترین اخبار ایران و جهان: