نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 00:27

موشک «خا-22» روسیه پدافند اوکراین را به چالش کشیده است

مقام‌های نظامی اوکراین روز دوشنبه اذعان کردند که سامانه‌های پدافند موشکی این کشور قادر به مقابله با موشک‌های پیشرفته روسیه نیست.

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه حملات موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور فاقد سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته غربی برای از بین بردن آنهاست.

به گزارش وبگاه «پراودا»، سرهنگ «یوری ایحنات»، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «شمار زیادی از موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های "کینژال" و "خا-۲۲" روسیه روی هدف قفل می‌شوند. باید درک کرد که چنین اهدافی را تنها می‌توان توسط سامانه‌های پیشرفته به ویژه " پاتریوت" سرنگون کرد.»

وی گفت که به همین دلیل درصد موشک‌های ساقط شده کم است.

بر اساس این گزارش، روس‌ها از آغاز تهاجم تمام عیار به اوکراین بیش از ۳۰۰ موشک از نوع  را استفاده کرده‌اند و تاکنون. هیچ موشک خا-۲۲ تاکنون توسط  پدافند اوکراین سرنگون نشده است.

اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که یک موشک بالستیک شلیک شده از استان «بریانسک» در روسیه می‌تواند کمتر از 2 دقیقه به «کی‌یف» پایتخت اوکراین برسد.

دستگاه اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند.

روسیه هر هفته ده‌ها پهپاد را در حملات شبانه به سمت اوکراین شلیک می‌کند و تاسیسات انرژی و پایگاه‌های نظامی این کشور را در عمق خط مقدم هدف قرار می‌دهند.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شوند.

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین اخیرا گفت، روسیه در حملات  پهپادی خود حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد.

هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631362

مهمترین اخبار ایران و جهان: