نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 23:03

چه خبر از «تایید صلاحیت» یا «رد صلاحیت» کاندیداها در استان بوشهر؟!

بررسی خبرنگار فارس در بوشهر نشان می‌دهد، تعدادی از افراد شاخصی که برای تصاحب کرسی بهارستان ثبت‌نام کرده‌اند، نتوانسته‌اند تاییدیه شورای نظارت بر انتخابات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته از دفاتر نظارت شورای نگهبان در استان ها به وزارت کشور ارسال شد تا از این طریق به فرمانداری‌های شهرستان جهت ابلاغ به نامزدهای انتخاباتی اعلام شود.

استان بوشهر که دارای ۴ کرسی در بهارستان است نیز نتیجه تایید صلاحیت‌ها از طریق فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان اعلام شده است.

بررسی خبرنگار فارس در بوشهر نشان می‌دهد، تعدادی از افراد شاخصی که برای تصاحب کرسی بهارستان ثبت‌نام کرده‌اند، نتوانسته‌اند تاییدیه شورای نظارت بر انتخابات را کسب کنند. 

از سوی دیگر بسیاری از افراد از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و حالا با قطعیت بیشتری به‌دنبال آراء مردمی هستند.

خبرنگار خبرگزاری فارس در استان بوشهر بر اساس شنیده‌های موثق تایید، عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت کاندیداهای شاخص را مورد بررسی قرار داده که نتایج به‌دست آمده در چهار حوزه انتخابیه بدین صورت است.

حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم

عبدالکریم جمیری/ تایید
جعفرپورکبگانی/ تایید
غلامرضا ابراهیمی/ تایید
تیمور یزدان شناس/تایید
سید محمد هاشمی فرد /تایید
غلامعلی میگلی نژاد/ عدم تایید

حوزه انتخابیه دشتستان

ابراهیم رضایی/ تایید
 محمدرضا دهقان فرد/ تایید
بهروز رستمی/ تایید
جوانشیر کدخداپور/ عدم تایید
جواد لقمان زاده/ عدم تایید
فتح الله نوروزی/ عدم تایید
محمد حسین ستوده/ عدم تایید

حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان

غلامحسین کرمی/ تایید
سهراب انبارکی/ تایید
 محمد (عبدالله)نجفی اصل/ تایید
صادق بارانی/ تایید
غلامحسین زارعی/ تایید
سید محمدمهدی پورفاطمی/ عدم تایید
علی افراشته/عدم تایید
ابوالحسن دهاز/عدم تایید
رضا کرمی/ عدم تایید
حجت الاسلام عباس فقیه/ عدم تایید
فرخ بنه گزی/ عدم تایید
روح الله زارعی کوشا/عدم تایید

حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه

حجت الاسلام موسی احمدی/ تایید
سید حسن حسینی/تایید
سید یوسف حسینی/تایید
محمد علی جلالیان/تایید
بهمنیار واحدی پور/تایید
علی دبیری/تایید
حسن بردستانی/تایید
سکینه الماسی/ عدم تایید
اسدالله علمداری/عدم تایید
فرشید کلاه کج/ عدم تایید

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به تایید صلاحیت ۵۰ درصد داوطلبان تصریح کرد: براساس آنچه که هیئت نظارت اعلام کرده، در سطح استان بوشهر از تعداد ۲۴۳ نفر که در این هیئت مورد بررسی قرار گرفتند، ۱۲۲ نفر تایید صلاحیت شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: ۸۳ نفر نیز صلاحیت آنان تایید نشده که حدود ۳۴ درصد از مجموع داوطلبین در سطح استان بوشهر را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این ۲۷ نفر نیز صلاحیت آنان احراز نشده که ۱۱ درصد را شامل می‌شوند که ۲ نفر انصراف و ۹ نفر عدم شرایط ثبت نام داشته‌اند که 5 درصد می‌باشد.

پورات به تشریح شرایط در چهار حوزه انتخابیه پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، کل ثبت نام ۹۳ نفر و انصراف و عدم اعتراض ۱۰ نفر بوده‌اند.

وی با ذکر این نکته که پرونده ثبت نام ۸۳ نفر از داوطلبان در هیئت نظارت استان رسیدگی شد، ادامه داد: تأیید ۴۱ نفر، عدم تأیید ۲۸ نفر، عدم احراز ۱۱ نفر، ۱ نفر انصراف و ۲ نفر عدم شرایط ثبت‌نام در نتایج اعلام شده از هیئت نظارت برای حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در مورد حوزه انتخابیه دشتستان گفت: ثبت نام نهایی در این حوزه انتخابیه ۴۹ نفر و انصراف و عدم اعتراض ۴ نفر بوده است.  

پورات افزود: نتیجه بررسی هیئت نظارت برای ۴۵ نفر شامل تأیید ۲۲ نفر، عدم تأیید ۱۵ نفر، عدم احراز ۵ نفر و ۳ نفر عدم شرایط ثبت‌نام بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر، آمار ثبت نام نهایی در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان را ۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: در این حوزه انتخابیه انصراف و عدم اعتراض ۳ نفر بوده است و نتایج بررسی‌های هیئت نظارت استان از پرونده‌های ۴۹ نفر متقاضی در این حوزه، تأیید ۲۵ نفر، عدم تأیید ۲۱ نفر و عدم احراز ۳ نفر اعلام شده است.

پورات با بیان اینکه در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه، کل ثبت نام نهایی ۷۰ نفر و انصراف و عدم اعتراض ۴ نفر بوده است خاطرنشان کرد: نتایج بررسی هیئت نظارت استان در مورد ۶۶ نفر، تأیید ۳۴ نفر، عدم تأیید ۱۹ نفر، عدم احراز ۸ نفر، ۱ نفر انصراف و ۴ نفر عدم شرایط ثبت نام بوده است.

وی اضافه کرد: افرادی که عدم تایید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت دریافت کردند، از روز یکشنبه ۱۷ دی ماه تا سه‌شنبه ۱۹ دی ماه فرصت دارند به صورت غیر حضوری در سامانه شورای نگهبان به آدرس Davtalab.shora.gc.ir  مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: لازم به ذکر است که تعداد افراد تایید صلاحیت شده این دوره نسبت به دوره انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628918

مهمترین اخبار ایران و جهان: