نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 12:38

نمره اشتغال چابهار ۱۰۰ شد

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: در فاصله دو ماه تا پایان سال، درصد تعهد اشتغال امسال این شهرستان به ۱۰۰ رسید .

اسلام زهروزهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در فارس اظهار کرد: بنابر تقسیمات شهرستانی، چابهار در سال جاری متعهد به دو هزار و ۸۱۶ نفر اشتغال‌زایی بود که این امر با گذشت بیش از ۱۰ ماه از سال بطور کامل محقق شد.

وی افزود: با توجه به اجرای کلان طرح‌هایی چون پتروشیمی و فولاد و همچنین قابلیت‌هایی که در حوزه کشاورزی و شیلات در پهنه جغرافیایی شهرستان چابهار وجود دارد، می‌توان امیدوار بود که تا پایان امسال، این آمار افزایش یابد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار ادامه داد: آمار اشتغال ایجادی هر نقطه از کشور بر اساس داده های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال است و طی فرآیندهایی راستی آزمایی می‌شود.

زهروزهی به راه اندازی سامانه‌ جستجوی شغل نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه با هدف کاهش هزینه‌های جستجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت افزایش اشتغال راه‌اندازی شده است و کارجویان و کارفرمایان با مراجعه به آدرس اینترنتی shoghl.mcls.gov.ir می‌توانند ثبت نام کنند‌.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در مشاغل خانگی و اهمیت نقش تعاونی‌ها تأمین نیاز در تکمیل این زنجیره، برنامه تشکیل تعاونی‌ تأمین نیاز مشاغل خانگی شهرستان چابهار در دست پیگیری قرار دارد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634962

مهمترین اخبار ایران و جهان: