نیوز سیتی!
07 اسفند 1402 - 22:13

نامزدهای انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از تخریب همدیگر دست بردارند

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از تخریب همدیگر خودداری کنند و تنها به معرفی خود و ارائه برنامه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید جواد هاشمی‌مهر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند انتخابات در این استان به خوبی در حال انجام بوده و شور انتخاباتی در همه نقاط استان وجود دارد و نامزدها در حال معرفی خود و ارائه برنامه هستند.

وی عنوان کرد: همه ملزومات مورد نیاز در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار گرفته و آماده برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در صبح روز جمعه 11 اسفند هستیم.

هاشمی‌مهر ابراز کرد: از امروز دوشنبه هفتم اسفند توزیع تعرفه های انتخاباتی میان فرمانداری‌ها آغاز می شود و به تناسب واجدین شرایط رای دهنده که مرکز آمار ایران و وزارت کشور اعلام کرده تعرفه در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.

وی افزود: آمار واجدین شرایط در انتخابات اعلام شده که 584 هزار نفر واجد شرایط در انتخابات هستند که از این تعداد 32 هزار نفر رای اولی بوده و برای اولین بار پای صندوق های رای حاضر می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی از تشویش اذهان عمومی بپرهیزند، گفت: همه نامزدهای انتخاباتی را پای بند به آرمان های نظام ، انقلاب و مسائل دینی می‌دانیم و توصیه می‌کنیم رفتارهای اخلاقی و دینی محور این افراد باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه می‌کنیم در فرصت باقی مانده تبلیغات از تخریب همدیگر خودداری کنند و تنها به معرفی خود و ارائه برنامه بپردازند.

هاشمی‌مهر بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و اظهار داشت: فرصت تبلیغات انتخابات ساعت 8 صبح روز پنج شنبه دهم اسفند ماه به پایان می رسد که نامزدها و هواداران آنها این موضوع را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه 872 شعبه ثابت و سیار برای انتخابات 11 اسفند پیش بینی شده است، گفت: 17 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان مشارکت دارند.

هاشمی عنوان کرد: برای برگزاری انتخابات به 1700 دستگاه خودرو نیاز داریم که تاکنون بخشی از آنها توسط کمیته پشتیبانی انتخابات تامین شده و مابقی با مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.

وی با بیان اینکه نامزدها تا شب گذشته فرصت داشتند نسبت به معرفی نمایندگان خود برای حضور در شعب اخذ رای و صدور کارت اقدام کنند، گفت: داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تمامی هزینه های مصارف و مخارج را در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند.  

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از پرداختن به مسائلی که آرامش مردم را بر هم می زند خودداری کنند و در مراسمات استقبال اجازه ندهند از سلاح استفاده شود.

هاشمی‌مهر خاطرنشان کرد:نامزدهای انتخاباتی در جریان باشند که ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی و هیات‌های نظارت به جد تحرکات و فعل و انفعالات، نطق و بیانیه انتخاباتی آنها را در محافل خصوصی و عمومی زیر نظر دارند و به شورای نگهبان ارسال می شود و هر لحظه امکان اینکه صلاحیت آنها خدشه دار شود وجود دارد، مراقبت کرده و از بیان مسائلی که در حیطه وظایف آنها نیست خودداری کنند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1678218

مهمترین اخبار ایران و جهان: