نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 16:13

۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از مبادی استان سمنان جابجا شد

سمنان- رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از مبادی رسمی استان جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عرفانی تبار ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری استان سمنان با بیان اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از مبادی رسمی استان جابجا شده است، ابراز کرد: بیش از ۴۶۰ هزار بارنامه در این مدت در سراسر استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه گچ، سیمان، خاک معدنی، نمک و سویا مهمترین کالاهای جابجا شده در استان سمنان طی ۹ ماهه اول سال جاری بوده است، افزود: در حمل مصالح ساختمانی تهران و اصفهان، در حمل کلینگر پایانه شلمچه و در جابجایی سویا تهران و بندر امیرآباد از عمده مقاصد بارهای حمل شده بوده‌اند.

رئیس اداره حمل و نقل راهداری استان سمنان با بیان اینکه صدور بارنامه الکترونیکی را تحولی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای خواند و گفت: ایجاد امنیت بیشتر در جابجایی حمل و نقل کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، افزایش ایمنی، کاهش تلفات جاده‌ای و برقراری عدالت توزیع بار از مهمترین مزایایی است که با ایجاد این تحول بزرگ در سال جاری به سرانجام رسیده است.

عرفانی تبار افزود: برای صدور بارنامه به عنوان سند رسمی حمل کالا مدت‌ها است از فناوری اطلاعات استفاده می‌شود و در این پروسه کمیته صدور بارنامه سازمان با نظارت مضاعف نسبت به مقاصد غیر واقعی و جعلی حساسیت نشان داده و برخورد جدی دارد لذا از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کالا درخواست داریم در این موضوع با دقت بیشتری عمل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945862

مهمترین اخبار ایران و جهان: