نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 08:58

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر بافت فرسوده گلستان

گرگان- مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای آسفالت معابر خاکی بافت‌های فرسوده مصوب در گلستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ملک شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به مناسبت دهه فجر پنج پروژه در حوزه‌های راهسازی، مسکن و ساختمان، شهرسازی و معماری و طرح‌های جامع و تفصیلی با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد ریال در استان گلستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: مجتمع هزار واحدی در گرگان، مجتمع ۳۰۰ واحدی در گنبدکاووس و پروژه ۱۷۰ واحدی در نوده علی‌آبادکتول از جمله پروژه‌هایی هستند که عملیات ساخت آن تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی گفت: ارتقای ایمنی در بافت‌های فرسوده از جمله دغدغه‌های دولت بوده و به همین منظور بسته‌های تشویقی خوبی برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته است که تخفیف ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های نظام مهندسی از جمله این بسته‌ها است.

ملک ادامه داد: در صورت تجمیع قطعات این بافت‌ها که به صورت ریزدانه هستند، افزایش طبقات را خواهیم داشت و از سوی دیگر با توجه به تعریض معابر و کوچک شدن قطعات پارکینگ واحدهای مسکونی به صورت ۷۵ درصد محاسبه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای آسفالت معابر خاکی بافت‌های فرسوده مصوب در گلستان اختصاص یافته و طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که در سال آینده، هیچ معبر خاکی در بافت‌های فرسوده گلستان (۱۸ شهر دارای بافت فرسوده هستند) نخواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001762

مهمترین اخبار ایران و جهان: