نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 15:32

افزایش ابر و کاهش دید در مناطق مستعد مه‌آلودگی در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا بعدازظهر تا شنبه برای شمال غرب، نیمه شرقی و مرکز استان افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، از فردا بعدازظهر تا شنبه برای شمال غرب، نیمه شرقی و مرکز استان افزایش ابر پیش‎ بینی شده که با بارش پراکنده باران و برف همراه است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: ضمن اینکه در مناطق مستعد مه آلودگی با کاهش میدان دید نیز رخ خواهد داد. همچنین شنبه بطور موقت دمای هوا به نسبت کاهش می‌یابد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا (جمعه) صاف و کیفیت هوا را ناسالم همچنین از بعدازظهر وزش باد بتدریج افزایش ابر و از اواخر وقت احتمال بارش باران و برف و مه آلود پیش بینی کرد.

فاروقی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۶- درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲ و ۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین ارتفاع برف، مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های کاخک گناباد ۵ سانتی‌متر و ۴ میلی‌متر و‎‎‎ بردسکن ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942262

مهمترین اخبار ایران و جهان: