نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 11:40

اعتبارات طرح‌های اقتصادی استان سمنان ۳۵۰ درصد افزایش یافت

میامی- استاندار سمنان با بیان اینکه طی دهه فجر سال جاری دو هزار و ۷۹ میلیارد تومان پروژه اقتصادی در استان افتتاح می شود، گفت: میزان اعتبارات طرح ها نسبت به سال قبل ۳۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح شنبه در شورای اداری و مراسم افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان میامی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و به میزبانی فرمانداری، با اشاره به اینکه از دهه فجر سال قبل تاکنون اتفاقات خوبی در استان سمنان رخ داده است، بیان کرد: در ایام دهه فجر سال جاری پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در استان نسبت به دهه فجر سال گذشته ۹۵ درصد رشد کرده و یکی از دلایل این رشد، سفر رئیس جمهور به استان سمنان و جذب اعتبارات آن است.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتباری نیز پروژه‌های دهه فجر سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۴۱ درصد پیشرفت داشته است، افزود: در دهه فجر سال گذشته ۳۲ طرح اقتصادی با اعتبار ۴۵۸ میلیارد تومان افتتاح شد اما امسال ۷۴ طرح اقتصادی با اعتبار دو هزار و ۷۹ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که نشان از رشد ۳۵۰ درصدی سرمایه گذاری در استان سمنان طی یک سال اخیر دارد.

افزایش کمی و کیفی طرح‌های قابل کلنگ زنی

استاندار سمنان با بیان اینکه در دهه فجر سال قبل ۸۳ پروژه با اعتبار ۵۱۲ میلیارد تومان کلنگ زنی شد اما امسال شاهد هستیم که کلنگ زنی ۱۰۹ پروژه با اعتبار یک هزار و ۸۳۳ صورت خواهد پذیرفت، بیان کرد: شاهد رشد ۲۵۸ درصدی در اعتبارات طرح‌های قابل کلنگ زنی در سراسر استان سمنان طی ایام الله دهه فجر سال جاری هستیم.

هاشمی ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی به واسطه دستاوردهای بزرگی که برای ملت ایران داشته همواره مورد هجمه دشمنان است، بیان کرد: در چهار دهه اخیر، موانع و اتفاقاتی که دشمنان برای ما پدید آورده‌اند با رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همراهی مردم یکی یکی پشت سر گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان بسیاری موانع را شامل ترور، دفاع مقدس، تجزیه طلبی، تحریم‌ها و … ایجاد کردند تا انقلاب از مسیر دور شده و سرعت قطار پیشرفت انقلاب اسلامی کاهش یابد، افزود: با عنایت حضرت ولی عصر (عج)، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم شاهد هستیم انقلاب اسلامی به گونه‌ای پیشرفت کرده که در معادلات سیاسی و نظامی و منطقه‌ای و دنیا مؤثر است.

استاندار سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شد تا دنیا از دو قدرت و بلوک شرق و غرب خارج شود، گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها و موفقیت‌های کسب شده در دوران انقلاب اسلامی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1018218

مهمترین اخبار ایران و جهان: