نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 10:18

حضرت زهرا(س) قهرمان میدان تبیین در ترکیبی‌ترین جنگ تاریخ است

کارشناس مذهبی ضمن اشاره به ماجرای پس از رحلت پیامبر(ص)، گفت: شناختی‌ترین و ترکیبی‌ترین نه تنها فتنه بلکه جنگ در طول تاریخ اسلام، در آن مقطع حساس زمانی به وقوع پیوسته است که بی‌شک وجود مبارک حضرت زهرا(س) قهرمان میدان تبیین و اقامه شعار الله بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدین کاظمی‌نیا، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: باید از فضای شعاری خارج شده و به ماجرای پس از رحلت پیامبر(ص) و فتنه عظیمی که توسط شقی‌ترین انسان‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و مفصل طراحی شده بود، با دید دقیق تاریخی و علمی نگاه کنیم.

این کارشناس مذهبی افزود: با این دید، به روشنی درمی‌یابیم که شناختی‌ترین و ترکیبی‌ترین نه تنها فتنه بلکه جنگ در طول تاریخ اسلام، در آن مقطع حساس زمانی به وقوع پیوسته است.

کاظمی‌نیا تصریح کرد: بی‌شک وجود مبارک حضرت زهرا(س) قهرمان میدان تبیین و اقامه شعار الله بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در یک عهد عمومی از همه مردم پیمان بندگی خود و عدم تبعیت از شیطان و‌ طواغیت گرفته است، مطرح کرد: آیات «أَلَمۡ أَعهَدۡ إِلَیکُمۡ یَٰبَنِیٓ ءَادَمَ أَن لَّا تَعبُدُواْ ٱلشَّیطَٰنَ إِنَّهُ لَکُمۡ عَدُوّ مُّبِین وَ أَنِ ٱعبُدُونِی هَٰذَا صِرَٰط مُّستَقِیم» اشاره به این معنا دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند به طور خاص از بندگانش عهد مهمتری نیز گرفته است، اظهار کرد: آن عهد، اقامه بندگی پروردگار است و حضرت زهرا(س) در میدان فتنه تنها بندگی نکرد بلکه اقامه بندگی کرد.

کاظمی‌نیا توضیح داد: همه موحدین و قائلین به امامت در طول تاریخ مدیون حضرت زهرا(س) هستند و اگر قیام و خروش فاطمی علیه طواغیت و افشاگری او نبود چیزی از حقیقت دین باقی نمی‌ماند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 939762

مهمترین اخبار ایران و جهان: