نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 23:18

فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان نیازمند اصلاح است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار استان طی هفته‌های اخیر گفت: فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل و معاونین جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تأثیرگذاری و نقش این اداره کل در امنیت غذایی خواستار ایفای نقش بیشتر آن برای کمک به اشتغالزایی در استان کرمانشاه شد.

وی به قیمت بالای گوشت در استان نسبت به دیگر استان‌ها اشاره و این روند را غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: اینکه قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر باشد، منطقی نیست.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اتخاذ تصمیمات و تدبیر لازم از سوی مسئولین جهاد کشاورزی به منظور کاهش قیمت گوشت قرمز، ادامه داد: متأسفانه فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان مناسب نیست.

صحرایی تصریح کرد: در بازدیدی که چند روز گذشته از کشتارگاه بیستون و روند توزیع گوشت و همچنین صحبت با دامپروران و افراد شاغل در کشتارگاه و فروشنده‌ها داشتم، مشکل فرآیند توزیع تشخیص داده شد که باید به سرعت اصلاح شود.

وی بیان کرد: هیچکس نباید در مسیر توزیع گوشت مانع ایجاد کند و از مسئولین جهاد کشاورزی استان می‌خواهم که در اسرع وقت نسبت به تهیه راهکار و پیشنهاد خود برای رفع مشکل فرآیند توزیع اقدام کند.

صحرایی در ادامه با اشاره به مزیت‌های خوب استان از جمله زمین و شرایط آب و هوایی مناسب گفت: بخش کشاورزی با استفاده بهینه از شرایط موجود می‌تواند به توسعه و بالندگی استان کمک کند.

وی همچنین با اشاره تقارن ایام آغازین سال آینده و ماه مبارک رمضان، خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای توجه به جوجه ریزی و افزایش تولید مرغ در استان شد.

استاندار کرمانشاه بر اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولین جهاد کشاورزی برای تأمین میوه شب عید مردم استان، گفت: مسئولین جهاد کشاورزی موظف هستند که برای پایان سال استان میوه با قیمت پایین اما با کیفیت را در نظر بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964062

مهمترین اخبار ایران و جهان: