نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 15:23

راه اندازی مرکز سوختگی دزفول تا پایان سال/ مورد مشکوک و مثبت قطعی مبتلا به زیر سویه جدید کرونا مشاهده نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای اولین بار در شمال خوزستان یک مرکز سوختگی در مساحتی حدود هزار و ۷۵۰ متر مربع با بخش‌های مختلف تا پایان سال در دزفول راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، علیرضا خسروپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا وارد فاز جدیدی جهت ارتقا خدمات و تجهیزات شدیم.

وی افزود: با حمایت‌های صورت گرفته از وزارت و نهاد ریاست جمهوری به شاخص‌های مطلوبی رسیدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص خبری مبنی بر اعلام عدم نیاز به متخصص رماتولوژی در دزفول و بازگشت این سهمیه شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته سهمیه رماتولوژی به شهرستان دزفول داده نشد و با پیگیری صورت گرفته وزارت بهداشت دستور دادن سهمیه اهواز به شهرستان را داد.

وی ادامه داد: این پزشک تا اسنفدماه سال ۱۴۰۳ در دزفول مشغول بکار خواهد بود‌.

علیرضا خسروپناه تصریح کرد: امسال سهمیه رماتولوژی به دزفول داده شد و سهمیه اهواز خالی ماند که بنا بر تصمیم وزارت سهمیه امسال دزفول در عوض تصمیم سال گذشته به اهواز اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: نیاز دزفول با یک پزشک رفع می‌شود و فعلا به پزشک دیگری نیازی نیست و خللی در خدمات‌دهی ایجاد نمی‌شود.

خسروپناه عنوان کرد: ۲۶ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شد که ۲۰ میلیارد آن تخصیص یافت و با این مبلغ ۹ پروژه شروع به کار کردند.

وی در خصوص بیمارستان یازهرا اضافه کرد: سال گذشته پیمانکار پروژه قریب به ۱۳۰ میلیارد طلب داشت که کار با حدود ۴۰ نفر نیمه فعال شد اما خوشبختانه امسال با ۲۰۰ نیرو در حال ساخت است و آسانسورها و دیگر تجهیزات آن سفارش داده شده‌اند.

بستری سه هزار و ۲۶۰ نفر طی یک ماه

مهرداد کلانتریان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این نشست اظهار کرد: در شهرستان دزفول ۳۲۱ مطب و ۱۰۱ موسسه، چهار بیمارستان مصوب و سه بیمارستان در دست احداث در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر مراکز درمانی مجاز و دخالت در امر پزشکی سرلوحه کار این معاونت است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۵۰ مورد بازرسی منجر به تذکر و اصلاح و ۲۵ مورد پلمب صورت گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تخت‌های مصوب بیمارستان گنجویان دزفول ۳۹۰ تخت بود که باتوجه به این تعداد، ضریب تخت ۰.۷ تا ۰.۸ بود در صورتی این رقم برای هر ۱۰ هزار نفر باید دو باشد. بدین ترتیب تخت‌های بیمارستان جوابگوی نیاز مردم و بیماران نبود که با پیگیری‌های انجام شده تعداد به ۷۶۰ تخت مصوب رسید و در رده بزرگترین بیمارستان‌های استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: استان خوزستان از نظر تخت سوختگی و روان تخت‌ها وضعیت خوبی ندارد که به دنبال آن در شهرستان‌ها نیز با همین اوضاع مواجه هستند.

مهرداد کلانتریان با بیان اینکه تا اوایل سال آینده مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: برای اولین بار در شمال خوزستان یک مرکز سوختگی در مساحتی حدود هزار و ۷۵۰ متر مربع با بخش‌های مختلف تا پایان سال در دزفول راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به وارد کردن دستگاه‌هایی همچون آندوسکپی و کولونوسکپی، دستگاه رفع سنگ صفرا با استفاده از تکنیک غیرتهاجمی و ...، بیان کرد: امسال حدود ۱۰ متخصص جدید وارد شهرستان وارد کردیم و بطور کلی از نظر کیفی و سخت افزاری ورود خوبی داشتیم.

کلانتریان اضافه کرد: شاخص نرمال اشغال بیمارستان‌ها ۷۰ درصد است که بیمارستان دارای آسیب نشود اما این رقم در بیمارستان بزرگ دزفول ۸۵ درصد است.

وی عنوان کرد: طی یک ماه گذشته سه هزار و ۲۶۰ نفر در دزفول بستری و ۱۳ هزار و ۳۷ نفر به اورژانس مراجعه کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول تعداد بیماریهای سرپایی اورژانس را یک هزار و ۴۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: در همین مدت هزار و ۱۳۲ جراحی و هزار و ۲۴۵ بیمار در درمانگاه‌های عمومی ویزیت شدند.

وی بابیان اینکه آمار مرگ و میر در دزفول را ۱.۸ درصد است، افزود: آمارها نشان دهنده بار بالای مراجعه به بیمارستان دزفول است که در تلاش ارتقا سطح کیفیت خدمات و عدالت در خدمت رسانی هستیم.

۱۴۸ مورد نجات جان مادر

مهدیه توکلی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به خدمات دهی در مناطق محروم اظهار کرد: در منطقه پیام نور درمانگاه فعال و کادر پزشکی در آن مستقر و داروخانه ایجاد شد و سعی داریم در روزهای آینده آزمایشگاه آن فعال شود.

وی افزود: در ۹ ماه گذشته مرکز جامع خدمات سلامت چغامیش، خیبر و شهیون افتتاح شد و در سردشت نیز به زودی این مرکز به بهره برداری می‌رسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در سال جاری ۱۴۸ مورد نجات جان مادر داشتیم. شاخص مرگ مادر باردار در همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۰ مرگ بود که امسال به دو مرگ کاهش یافته است

وی ادامه داد: شاخص مرگ نوزاد از ۱۰.۶ در هزار تولد زنده به پنج رسیده است و این دو شاخص ما نسبت به شاخص کشور بسیار مطلوب‌تر است.

مهدیه توکلی درخصوص زیر سویه جدید کرونا، تصریح کرد: تاکنون موارد مشکوک قطعی و بستری در دزفول نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: این سویه سرایت بالایی نسبت به سویه‌های قبلی دارد و دوره آن سه تا پنج روز است که عموما نیاز به تجویز آنتی بیوتیک ندارد.

توکلی اضافه کرد: در این سویه برای بازگشت کارکنان به محل کار ارائه تست منفی نیاز نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 970618

مهمترین اخبار ایران و جهان: