نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 12:27

ویزای آمریکا پاداش وطن فروشی شرافتمندانه!

حاجتی در اغتشاشات اخیر نیز تلاش کرد خود را یکی از صحنه‌گردانان معرفی کند. وی سرانجام مزد خوش خدمتی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران را گرفت و روز گذشته و پس از اینکه بیش از یکسال مخفیانه در ترکیه زندگی کرد، با تقاضای ویزای او موافقت شد و طبق گفته‌های خودش با ویزای حقوق بشر وارد آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اهل شیراز است و سه هفته پیش از حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) در توئیتی نوشت: «امروز بهترین زمان برای خرابکاری شرافتمندانه است. آنها گیج و فرسوده‌اند.»

مهدی حاجتی از فعالان اصلاح طلب بود که در فعالیت‌های تشکیلاتی و حزبی سمت‌هایی چون عضو شورای مرکزی و مسئول شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان استان فارس و همچنین عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان فارس را داشت.

حاجتی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لیست امید (اصلاح طلبان) قرار گرفت و به عنوان آخرین نفر (نفر سیزدهم) وارد شورای اسلامی کلانشهر شیراز شد.

در این دوره از شورا کمیسیونی به نام حقوق شهروندی شکل گرفت و حاجتی یکی از اعضای این کمیسیون شد. اقدامات این کمیسیون اما بر خلاف آنچه در ظاهر و نام آن عنوان شده بود، جهت دار و مغرضانه پیش رفت که در نهایت به انحلال آن انجامید.

به عنوان مثال اعضای کمیسیون حقوق شهروندی شورای پنجم با حضور در انجمن زرتشتیان اعلام می‌کنند «احقاق حقوق شهروندان اقلیت در شورای پنجم دنبال خواهد شد.» اعضای همین کمیسیون اما از مرگ دردناک زن کارتن خواب از شدت سرما در بازارچه فیل با بی‌توجهی عبور کردند. بی‌توجهی مدیران شهری وقت به ایجاد گرمخانه و حقوق اقشار دردمند و محروم جامعه سبب تجمع مستمر دانشجویان مقابل شورای شهر شد و در نهایت فشار افکار عمومی شورای پنجم را به احداث گرمخانه واداشت.

شورای پنجم شهر شیراز که 12 نفر از 13 نفر آن از یک فهرست متحد بودند حاشیه کم نداشت؛ یکی از کسانی که رفتارهایش حاشیه‌های این شورا را از متن پر رنگ‌تر می‌کرد همین مهدی حاجتی بود. مثلا مهر ماه سال 1397 که رسما رفاقت خود را با دو فرد بهایی اعلام کرد؛ او در توییتی از تلاش‌های 10 روزه خود برای آزادی دو دوست بهاییش خبر داد.

حاجتی به دستگاه قضایی برای مقابله با فرقه بهائیت تاخت و اقدامات قضایی را ناعادلانه خواند. وی همچنین نسل جوان را برای مبارزه با قوه قضاییه مورد خطاب قرار داد.

بعد از این اظهارنظر حاجتی در پنجم مهرماه بازداشت و ۱۵ مهر ۹۷ با صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد ریالی آزاد شد؛ اما همچنان به اظهار نظرات مغرضانه خود ادامه داد. او البته حامیانی هم داشت و از حمایت تمام قد رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت حسن روحانی برخوردار بود تا جایی که از یک عضو گمنام و غایب پارلمان شهری به یک چهره رسانه ای شناخته شده تبدیل شد.

گرچه حاجتی از بهمن ماه همان سال به شورای شهر بازگشت اما روند رسیدگی به پرونده او ادامه داشت تا اینکه خرداد 98 همسر مهدی حاجتی از بازداشت مجدد وی خبر داد.

همان زمان بود که مشخص شد جرم حاجتی فراتر از توییت‌ها و گرایش‌هایش به فرقه ضاله بهائیت است.

رئیس کل دادگستری فارس جرم وی را فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عنوان کرد و گفت: حاجتی به تحمل یکسال حبس و اقامت اجباری (تبعید) در یکی از استان‌های دیگر محکوم شده و این حکم در حال اجراست.

سوم بهمن 98 اما با موافقت دیوان عالی کشور با درخواست اعاده دادرسی، حاجتی از بند آزاد می‌شود و پرونده او دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از قطعی شدن محکومیت، وی بار دیگر در سال 99 برای اجرای حکم بازداشت می‌شود. آبان 1400 اما در حالی که برای مرخصی از زندان بیرون آمده بود از ایران فرار کرد.

حاجتی پس از خروج از ایران نقاب از چهره برداشت و به عنوان یک اپوزسیون شروع به فعالیت علیه نظام کرد و مواضع او هر لحظه رادیکال‌تر شد.

حاجتی در اغتشاشات اخیر نیز تلاش کرد خود را یکی از صحنه‌گردانان معرفی کند. وی سرانجام مزد خوش خدمتی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران را گرفت و روز گذشته و پس از  اینکه بیش از یکسال مخفیانه در ترکیه زندگی کرد، با تقاضای ویزای او موافقت شد و طبق گفته‌های خودش با ویزای حقوق بشر وارد آمریکا شده است.

حاجتی اولین اصلاح‌طلبی نیست که نشان می‌دهد چهره واقعی‌اش نه یک اصلاح‌طلب که یک برانداز است. اصلاح‌طلبانی که با حمایت رسانه‌های جریان اصلاحات قد کشیدند و شهرت و اعتبار جمع کردند و بعد رسماً برای براندازی نقش‌آفرینی کردند و اکنون در بی‌بی‌سی و اینترنشنال به حمایت از تحریم ایران و حتی تجاوز نظامی به کشورمان مشغول هستند.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 976018

مهمترین اخبار ایران و جهان: