نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 22:10

افتتاح ۲ پروژه بهسازی بافت تاریخی گرگان با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار

گرگان- رئیس اداره بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در دهه فجر سال جاری دو پروژه با محوریت بهسازی بافت تاریخی گرگان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه منوچهر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو پروژه با محوریت بهسازی بافت تاریخی گرگان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد و تلاش است با زنده نگه داشتن ارزش‌های محیطی و بصری بافت تاریخی، کیفیت عرصه‌های عمومی شهر ارتقاء باید.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: یکی از این پروژه‌ها مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه محله سرچشمه گرگان است که با توجه به ضرورت حفاظت از بافت تاریخی شهری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این اقدامات دیگری در این مدرسه اعم از محوطه سازی حیاط غربی، مرمت اضطراری کف و جداره این مدرسه تاریخی توسط اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شد.

منوچهر افزود: اعتبار صرف شده برای مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه ۹۷۱ میلیون تومان و از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری است.

وی ادامه داد: بهسازی محوطه امام زاده ۹ تن از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و با صرف ۴۶۵ میلیون تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

منوچهر بیان کرد: پروژه بهسازی محوطه امام زاده ۹ تن، دارای ۴۰۰ مترمربع حیاط بوده و محوطه دارای ۲۰ متر طول دیوار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998418

مهمترین اخبار ایران و جهان: