نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 11:25

انس با نهج‌البلاغه تکمیل‌کننده انس با قرآن است

شرکت‌کننده بخش نهایی مسابقات ملی قرآن و معارف اسلامی سازمان اوقاف گفت: شخصیت امام علی(ع) در حقیقت قرآن ناطق و انس با نهج‌البلاغه هم تکمیل کننده انس با قرآن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ناهید شفیعی از شرکت کنندگان در مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی اوقاف، گفت: شخصیت امام علی(ع) در حقیقت قرآن ناطق و انس با نهج‌البلاغه هم تکمیل‌کننده انس با قرآن است.

وی که اعزامی از استان اصفهان شهرستان خمینی‌شهر است و به عنوان کارشناس مامایی در حوزه‌ مراقبت مادر و نوزاد در بیمارستان، مشغول است، با بیان اینکه ششمین باری است که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کند، افزود: سال گذشته در رشته‌ تفسیر قرآن و امسال در رشته‌‌ نهج‌البلاغه، در مجموع دو نوبت به مرحله‌ کشوری راه پیدا کرده‌ام.

این بانوی قرآنی، مانوس بودن با قرآن کریم را سبب جلب اثرات معنوی متعدد در زندگی انسان دانست و گفت: لازم است که هر انسان مسلمانی، شیوه‌ عمل به قرآن و قرآنی زندگی کردن را آموزش ببیند.

وی با بیان اینکه شخصیت امام علی(ع) در حقیقت قرآن ناطق است، اُنس با نهج‌البلاغه را تکمیل‌کننده اُنس با قرآن دانست و در خصوص فعالیت‌های فرهنگی خود با محوریت نهج‌البلاغه افزود: من در محیط کار و در ارتباط با دوستانم، مداوم از زیبایی‌های قرآن ونهج البلاغه می‌گویم و گاهی آموزش تفسیر قرآن یا نهج‌البلاغه برای آنها می‌گذارم.

شفیعی در ادامه به بررسی علت آشنا نبودن بخشی از اقشار جامعه با محتوای نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: مع‌الاسف استقبال مردم نسبت به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه کم است؛ اما اگر دنیای زیبای این کتاب‌های ارزشمند را در ضمن آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی مدیران و مسئولان می‌دهیم، بگنجانیم، آنان نیز از این دریای پرگهر، سود خواهند برد.

وی با تشکر از مسئولین سازمان اوقاف و امور خیریه که دو رشته‌ی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را به مسابقات اضافه نموده‌اند، گفت: اوقاف کاری بسیار عالی انجام داد و واقعاََ جای این دو رشته، در بین سایر رشته‌ها خالی بود.

وی در پایان به توضیح رتبه‌ها و مقاماتِ کسب شده‌ خود پرداخت و گفت: سه مرتبه در مسابقات تفسیر قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رتبه‌ی اول را کسب نموده‌ام، سه مرتبه رتبه‌ی دوم مسابقات تفسیر قرآن کریم سپاه و در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح نیز، رتبه دوم را دریافت نموده‌ام.

کسب رتبه‌ سوم نهج‌البلاغه دانش‌آموزی، رتبه‌ سوم مسابقات تفسیر قرآن دانش آموزی، رتبه‌ چهارم مسابقات دارالقرآن امام علی علیه‌السلام، دو مرتبه رتبه‌ دوم در مرحله شهرستانی مسابقات تفسیر قرآن کریم اوقاف، رتبه‌ برتر در مسابقات تفسیر و نهج البلاغه اوقاف شهرستانی، رتبه‌ دوم مسابقات تفسیر مرحله‌ی استانی اوقاف، راهیابی به مرحله‌ی کشوری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، کسب رتبه‌ اول مسابقات نهج‌البلاغه بسیج در مرحله‌ی استانی، از دیگر افتخارات وی به شمار می‌رود.

 

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن ماه 1401 در سالن همایش امامزاده شاه سید علی(ع) در حال برگزاری است.

پایان پیام/78034

منبع: فارس
شناسه خبر: 1007062

مهمترین اخبار ایران و جهان: