نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 20:50

تخصیص ۶۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۵ درصد از محل تعهدات سازمان برنامه‌وبودجه در خصوص مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان تخصیص‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد خدایی با اشاره به تخصیص ۶۵ درصدی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی، اظهار کرد: ۱۷۵ مصوبه با ۲۶ هزار و ۶ میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی تصویب‌شده است که ۹ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی سازمان برنامه‌وبودجه کشور تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: امید است با گشایش‌های مالی ایجادشده ، اعتباراتی که سازمان برنامه‌وبودجه در سال جاری متعهد به پرداخت آن است، به‌طور کامل به این استان تخصیص یابد.

خدایی بیان کرد: عمده تخصیص اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی نقدی بوده و به اجرای طرح‌ها سرعت زیادی داده است، به‌ویژه طرح‌های اثرگذاری که اجرای آن‌ها سال‌ها متوقف بود و با تخصیص اعتبارات لازم به آن سرعت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: محل تخصیص بخشی از اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور، دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌هایی بوده که مقررشده است در برخی بخش‌ها که عقب‌ماندگی وجود دارد، اعتبارات از محل مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌ها یا وزارتخانه‌ها تخصیص یابد.

وی اظهار کرد: بخشی از اعتبارات مربوط به ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در قالب تسهیلات بانکی بوده که بخش محدودی از آن پرداخت‌شده است و تخصیص باقیمانده این اعتبارات همکاری بانک‌ها را می‌طلبد.

خدایی اضافه کرد: از محل اعتبارات حوزه نفت نیز تخصیص‌های مالی انجام‌گرفته که برخی طرح‌های زودبازده ازجمله گازرسانی به ۲۰۰ روستا بااعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان را قابل بهره‌برداری کرده است که بخشی از آن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و بخشی دیگر در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گستره اثرگذاری مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به خراسان رضوی را وسیع دانست و گفت: هرچند تخصیص اعتبارات این بخش به دلیل هزینه‌های عمومی دولت در بخش یارانه‌ها و افزایش حقوق کند شده است اما طرح‌های خراسان رضوی معطل تخصیص‌ها نمانده است و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا به‌منظور جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، تأمین اعتبار به هر طریق ممکن برای پیشرفت اجرایی طرح‌ها داشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی برخی از طرح‌هایی که اجرای آن به برکت مصوبات سفر و به همت دستگاه‌ها سرعت گرفته است را شامل تأمین آب شرب شهر قوچان و نهضت روکش آسفالت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه چند مگا پروژه در خراسان رضوی هم‌زمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این استان به لحاظ حجم اعتبارات هزینه شده در طرح‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر رتبه نخست کشور را به دست آورده و یکی از پروژه‌های مهم در این ایام بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی در استان بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013762

مهمترین اخبار ایران و جهان: