نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 08:42

حذف مراجعات حضوری در اولویت اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر است

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: موضوع توسعه خدمات به صورت الکترونیک و حذف مراجعات ارباب رجوع در بنادر موضوعی مهم و کلیدی است که باید تمرکز ویژه ای بر آن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب سه‌شنبه‌شب در نشست مدیران فاوا بنادر کشور در بندر بوشهر اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بسیار مهم و کلیدی بویژه در هوشمندسازی بنادر و توسعه دولت الکترونیک دارد که در نشست‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نیز موارد یاد شده به طور جدی مورد توجه جدی واقع شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در کنوانسیون‌های بین المللی که ایران به آن ملحق شده در تمامی کنوانسیون‌ها بحث تسهیل و تسریع را اشاره می‌کند که این مهم بدون رفتن به سمت و سوی ارائه خدمات الکترونیکی و حذف مراجعات ارباب رجوع محقق نمی‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در بخش‌های عملیاتی بویژه حوزه‌های دریایی و بندری نقش سامانه‌های بکارگیری شده در مدیریت فرآیندها و درآمدها بسیار تأثیرگذار بوده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی سازمانی درآمد هزینه‌ای است سامانه‌های هوشمند تأثیر بسزایی در این حوزه دارد.

وی گفت: در برخی از سامانه‌های بندری نیز وضعیتی وجود دارد که نیاز به توسعه آنها توسط متخصصان سازمان ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر است.

شکیبی نسب افزود: اکنون عمده سامانه‌های فعال در بنادر سامانه‌های ترافیکی هستند که عمده دلیل آن نیز مراجعات مکرر و متعدد دریافت کنندگان خدمت است که علاوه بر بار ترافیکی بندر و هم بحث شلوغ محوطه عملیاتی به دنبال دارد که انتظار است این موضوع‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011862

مهمترین اخبار ایران و جهان: