نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 12:51

پیگیر چرایی مصرف مازوت در نیروگاه اصفهان هستیم

اصفهان – نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر چرایی استفاده از مازوت و بی عدالتی در خصوص اصفهان در این زمینه هستیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به استفاده از مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان و سکوت مسئولان در این زمینه اظهار داشت: مسئولان کشور اعم از وزیر نیرو، وزیر نفت و دبیر شورای امنیت ملی کشور انصاف را برای به مصرف رساندن سوخت مازوت در اصفهان رعایت نکردند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که حدود هفت سال است در تهران مازوت برای نیروگاه‌های تهران استفاده نشده است، ما نمی‌گوییم چرا تهران مازوت مصرف نمی‌کند بلکه دور از عدالت و به نوعی تبعیض آشکار می‌دانیم که با بی توجهی به مصرف مازوت در اصفهان و شاهین شهر که کمتر از تعداد انگشتان دست طی سال جاری روز هوای پاک داشته‌اند اجازه مازوت سوزی صادر شده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارندگی کمتری را نیز در سال جاری داشتیم، گفت: از این رو انتظار ما کمک به کاهش آلودگی هوا است و این در حالی است که در عمل برعکس شده است.

باید در زمینه میزان صادرات گاز از کشور باید تجدید نظر شود

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه میزان صادرات گاز از کشور باید تجدید نظر شود، ادامه داد: صادر کردن گاز خام برای کشور ثمره‌ای ندارد و اگر این گاز تبدیل به فرآورده و کالاهایی شود که در صنعت پتروشیمی کشور مورد استفاده قرار گیرد برای کشور ارزش افزوده خواهد داشت و باعث اشتغال نیز می‌شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس مطالبات خود در زمینه پاسخگویی برای چرایی استفاده از مازوت در اصفهان را دنبال کرده‌اند، چرا که در این زمینه در حق اصفهان ناعدالتی صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924562

مهمترین اخبار ایران و جهان: