نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 11:45

نمایشگاه هفته پژوهش نمایانگر بخشی از پیشرفت علمی کشور

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار که به همراه دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت برگزار شد، نشانگر بخشی از پیشرفت علمی ایران بود.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به عملکرد موفق نمایشگاه هفته پژوهش، گفت: بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار که به همراه دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت برگزار شد، نشانگر بخشی از پیشرفت علمی ایران بود.

وی افزود: امسال که سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، نمایشگاه هفته پژوهش به عنوان بزرگ‌ترین رویداد پژوهشی و فناورانه کشور نگاه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بخصوص در بخش علوم انسانی و علوم پایه داشت و این مسأله یکی از دلایل عملکرد موفق این نمایشگاه است.

صالحی ادامه داد: امسال ۲۷ دانشگاه، ۳۴ پارک علم و فناوری، ۱۳ پژوهشگاه، ۵ مرکز رشد در نمایشگاه حضور داشتند و شرکت ۲۸ انجمن علمی در این نمایشگاه نیز بسیار شایان توجه بود چرا که برای نخستین بار ۲۸ غرفه به این انجمن‌ها اختصاص داده شد و هرکدام از این انجمن‌ها پژوهشگران بسیاری را در خود جای می‌دهند.

معاون پژوهشی وزیر علوم عنوان کرد: حضور ۱۰ دستگاه و شرکت در نمایشگاه تستا و اعلام ۵۰۰ نیاز فناورانه نیز از موارد مهم نمایشگاه هفته پژوهش بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 924418

مهمترین اخبار ایران و جهان: