نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 10:45

دانشگاهیان علوم پزشکی تشنه معارف ناب با ادبیات دانشگاهی هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای مخاطبانی است که تشنه معارف ناب با ادبیات دانشگاهی هستند می‌توان این معارف را با بیان هنرمندانه به نسل امروز انتقال داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر عباس شیراوژن در آیین اختتامیه نشست سه روزه معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: به مناسبت نام‌گذاری سالروز شهادت استاد بزرگوار شهید دکتر مفتح تحت عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، نشست ویژه‌ای بین معاونین فرهنگی دانشجویی و مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به مدت سه روز به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت هدف از برگزاری این اجلاسیه را پرداختن به مسائل و راهبردهای مشترک بین مجموعه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: امید است با برگزاری این نشست بتوانیم با همدلی بیشتر برای فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، اساتید و نهایتاً مردم خدمت‌رسانی بهتری داشته باشیم.

وی افزود: در طی نشست تمام سعی‌مان این بود که ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی شهر مقدس قم را که به‌واسطه حضور مجموعه‌های حوزوی و افراد دانشگاهی فعال است؛ به مخاطبان خود معرفی کنیم.

شیراوژن اضافه کرد: ارتباط با این مجموعه‌ها و تداوم این ارتباط می‌تواند برای دانشگاه‌های علوم پزشکی که دارای مخاطبانی است که تشنه معارف ناب با ادبیات روز دانشگاهی هستند بسیار مفید بوده و با بیان هنرمندانه می‌توان این معارف را به نسل جوان امروز انتقال داد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه فرصت‌های بسیار خوب نرم‌افزاری و فکری در این مؤسسات وجود دارد که می‌توان از این فرصت‌ها بهترین بهره را برد، خاطرنشان کرد: باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها ریل‌گذاری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

شیراوژن ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را در سطح دانشگاه‌ها کرده و آن‌ها را با دقت تمام به مخاطبین انتقال دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 921518

مهمترین اخبار ایران و جهان: