نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 21:22

ساماندهی مداحان آرامستان‌ها جدی گرفته شود/ تبلیغات شهری متناسب با فرهنگ جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ساماندهی مداحان آرامستان‌ها تاکید نمود و گفت: تبلیغات شهری باید متناسب با شرایط فرهنگی جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان ضمن گرامیداشت روز دانشجو، به دستور کار جلسه امروز اشاره کرد و گفت: مردم ما به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و ادبی علاقه‌مند هستند و به شکل‌های مختلف در این برنامه‌ها شرکت دارند. برای اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این زمینه همفکری داشته باشیم.

وی بر تاثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی بر جامعه تاکید نمود و افزود: در سطح استان باید برای افزایش این تاثیر گذاری در جامعه همفکری لازم را داشته باشیم و از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر بررسی و احصا مسائل و ضرورت‌های فرهنگی و تغییرات آن در جامعه تاکید کرد و گفت:  برخی تغییرات فرهنگی به مرور در سطح جامعه تبعاتی را به همراه دارد که باید به آن توجه داشت.

وی در ادامه به بحث ساماندهی مداحان آرامستان‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع باید حتما مورد بررسی قرار گرفته شود. برخی سبک و سیاق‌ها، شکل مجالس را تغییر داده و فضیلت‌ها بعضاً کم رنگ شده است. این موضوع تغییرات پنهانی فرهنگی را نیز بدنبال داشته است.

شاهرخی تأکید کرد: در راستای حفظ فضیلت‌ها باید با همکاری شورای شهر و شهرداری و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی بحث مداحان آرامستان‌ها ساماندهی و سازماندهی شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: تبلیغاتی که در سطح شهر نیز صورت می‌گیرد باید مورد بررسی قرار گیرد و متناسب با مناسبت‌ها و شرایط تبلیغات و مطالب در سطح شهر منتشر شود. بعضاً برخی تبلیغات آثار مخرب فرهنگی دارد.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 901118

مهمترین اخبار ایران و جهان: