نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 10:08

اولیانوف: احتمال توافق بر سر نیروگاه زاپروژیا همچنان وجود دارد

نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین می گوید زمان توافق بر سر ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه زاپروژیا نامشخص است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین از احتمال توافق بر سر ایجاد منطقه امن در نیروگاه هسته ای زاپروژیا گفت.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین مصاحبه ای اعلام کرد که احتمال دستیابی به توافق بر سر ایجاد منطقه حفاظتی در اطراف نیروگاه هسته‌ای (NPP) زاپروژیا همچنان وجود دارد. با این حال این مقام روس، پیش بینی در خصوص حصول توافق دراین باره را خیلی زود دانست.

دیپلمات ارشد روسیه با اشاره به نشست دوشنبه گذشته میان «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «دنیس شمیحال» نخست‌وزیر اوکراین، در پاریس داشت و گفت: تا آنجا که من مطلع هستم، این مسئله به تفصیل در این دیدار مورد بحث دو طرف قرار گرفت. می توان گفت این روند ادامه دارد و فرصت‌هایی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

اولیانوف در ادامه تاکید کرد: در عین حال، خیلی زود است که بگوییم ما در حال رسیدن به توافق درباره زاپروژیا هستیم. نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر افزود که هیچ پیش بینی در مورد زمانی احتمالی پایان مذاکرات و حصول توافق ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915018

مهمترین اخبار ایران و جهان: