نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 17:24

توجه به بازار سنتی توجه به هویت اجتماعی قزوین است

قزوین- فرماندار قزوین گفت: بازار قزوین بخشی از هویت اجتماعی و تاریخی شهر قزوین است و توجه به این هویت بالنده موجب پیشرفت شهر در سایه اتکا به گذشته درخشان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در جلسه بررسی و رفع مشکلات بازار سنتی قزوین اظهار داشت: این کارگروه به منظور شناسایی و حل مشکلات بازار ایجاد شده است، برخلاف گذشته جلسات کارگروه به صورت مستمر برگزار خواهد شد و تا حل مشکلات ادامه خواهد یافت، انتظار داریم همه اعضا در جلسات آتی گزارش دقیق اقدامات خود را اعلام کنند.

وی افزود: بازار دارای مشکلات مختلفی است که برای بررسی ابعاد آن باید ۶ حوزه مختلف امنیتی، ایمنی، عمرانی زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی بازار سنتی را مورد توجه قرار دهیم و مشکلات هر بخش را به صورت جداگانه با حضور مسئولان مرتبط بررسی و برای حل آن تلاش می‌کنیم، البته در این میان همت هیئت امنا و اصناف بازار در جهت حل مشکل نیز ضروری است.

کاظمی با بیان اینکه مسئله گاز و برق در بازار یکی از مشکلات اساسی است، گفت: باید گازرسانی به مغازه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد چراکه در حال حاضر اغلب مغازه‌ها با مشکلات گرمایشی روبه‌رو هستند که نحوه گازرسانی به بازار که خطری از نظر آتش نشانی نداشته باشد باید مورد توجه قرار بگیرد، همچنین در حوزه برق باید کابل‌های برق ساماندهی شود تا خطر انفجار نداشته باشیم.

گفتنی است؛ این جلسه پس از بازدید اخیر استاندار قزوین به همراه فرماندار و تعدادی از مدیران کل استان قزوین و در راستای بررسی مطالبات کسبه بازار برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922918

مهمترین اخبار ایران و جهان: