نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 17:00

ضرورت توجه به برقراری عدالت اجتماعی در سطح جامعه

اراک- امام جمعه اراک با اشاره به جایگاه عدالت در دیدگاه اسلام و سیره اهل بیت (ع) برضرورت توجه به برقراری عدالت اجتماعی در سطح جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر اراک گفت: مقوله عدالت از دیدگاه اسلام و در سیره اهل بیت (ع) دارای جایگاه رفیعی است و جامعه‌ای که در آن عدالت اجتماعی به صورت کامل اجرا شود دارای امنیت و پیوند دل‌ها در آن پر رنگ تر است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: برای حفظ انسجام و وحدت و جلوگیری از تفرقه در کشور نیاز است طیف‌های گسترده‌ای از مردم به صورت یکسان از عدالت اجتماعی بهره مند شوند و در این بین ضروری است قوای سه گانه با جدیت و جهاد گونه تلاش نمایند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه بر حضور پر شور و شعور مردم در مراسم‌های سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تاکید کرد و آن را مانور عظیم ولایی و اسلامی خواند.

وی بر ضرورت گسترش فرهنگ حجاب در جامعه اشاره و حفظ عفاف و حجاب را سبب سلامت زن، حفظ قداست او، تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بی حجابی و برهنگی را دسیسه دشمن به گسترش فساد و خدشه دار کردن مقام زن در جامعه ایرانی اسلامی دانست و از بانوان خواست تا با عمل به دستور صریح اسلام و سیره حضرت زهرا (س)، با جهاد تبیین و روشنگری از کیان خانواده دفاع کنند.

آیت الله دری نجف آبادی از مصرف ۷۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد و از مردم خواست تا با رعایت الگوی مصرف، دولت را برای تأمین گاز در فصل سرد یاری کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت‌های عظیم صنعت پتروشیمی کشور از دولتمردان خواست تا با سرمایه گذاری‌های گسترده زمینه را برای تأمین نیاز کشور، اشتغال جوانان و خودکفایی فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928718

مهمترین اخبار ایران و جهان: