نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 12:09

همکاری حدود 4 هزار فرهنگی با کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۳ هزار و ۹۶۳ معلم و فرهنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در طرح اکرام ایتام و محسنین همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی امروز در حاشیه دیدار با دو معلم نیکوکار بیرجندی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهارداشت: معلمان در ترویج همدلی و ایثارگری اجتماعی در جامعه به عنوان یکی از مصادیق بارز و عملی تربیت نقش ویژه ای دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۳ هزار و ۹۶۳معلم نیک اندیش معادل ۱۱ درصد کل حامیان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت مادی و معنوی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان را برعهده دارند. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این که میزان واریزی سرانه فرزندان تحت حمایت به صورت مستقیم در سال ۱۴۰۱، حدود ۲۷ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال بوده است، یادآور شد: مجموع فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد ۸ هزار و ۹۱۷ نفر است.

عرب تعداد فرزندان ایتام تحت حمایت در استان را  ۲ هزار و ۳۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: متوسط سرانه ماهیانه ایتام ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار ریال بود.

وی ادامه داد: تعداد فرزندان محسنین ۶ هزار و ۵۹۴ فرزند است که متوسط سرانه ماهیانه طرح محسنین نیز ۴ میلیون ریال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۴ هزار و ۵۱۲ حامی در استان خاطرنشان کرد: سرانه پرداختی حامیان یک میلیون و ۴۸۰  هزار ریال بوده که در مدت ۱۲ ماه گذشته ۶۱۳ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال توسط این افراد کمک‌ شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185562

مهمترین اخبار ایران و جهان: