نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 14:26

اجرای ۵۲ میلیارد تومان پروژه آموزشی در رزن

همدان- فرماندار رزن گفت: ۵۲ میلیارد تومان پروژه آموزشی از محل منابع اعتباری مختلف در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش منطقه سردرود و رزن از طریق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال اجراست.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مدرسه ۹ کلاسه ملابداق با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار، مدرسه ۱۲ کلاسه رزن با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا بوده و مدرسه سه کلاسه روستای وفس نیز از طریق بنیاد برکت در حال پیگیری است ضمن اینکه مدرسه شش کلاسه خیرساز روستای خورونده نیز چهارمین مدرسه‌ای است که برای آغاز عملیات اجرایی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای مدرسه شش کلاسه روستای خورونده، خیرین مدرسه ساز ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی این پروژه را برای اجرا تقبل کرده‌اند، افزود: خیرین مدرسه ساز تعهد داده‌اند که عملیات عمرانی این پروژه را تا پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد اجرا کنند که با اجرای تعهد ۴۰ درصدی توسط خیرین، ادامه و تکمیل پروژه را نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز انجام خواهند داد.

فرماندار رزن زیربنای این پروژه را ۸۵۰ متر در دو طبقه با شش کلاس سالن دار و سه فضای اداری دانست و خاطرنشان کرد: دولت اجازه اجرا و تعریف پروژه جدیدی را ندارد مگر به شرطی که پروژه‌ای بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد و در رابطه با مدرسه خورونده نیز خیرین مدرسه به صورت مشارکتی کمک کار دولت در تکمیل این پروژه خواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش سردرود هم اظهار کرد: سه مدرسه به صورت خیرساز مشارکتی در شهرستان رزن قرار است اجرا شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد این مدارس در مناطق روستایی و ۵۰ درصد در مناطق شهری خواهد بود.

محسن طیبی‌توکل با بیان اینکه اگر خیرین برای ساخت مدرسه شش کلاسه تا پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد همت کنند مابقی پروژه را نوسازی مدارس و ملی خیران مدرسه ساز تکمیل خواهند کرد، افزود: روستای تخت، قره بلاق و خورونده از جمله روستاهای هدفگذاری شده برای ساخت مدرسه خیرساز مشارکتی در شهرستان بوده که کلنگ مدرسه خیر ساز روستای خورونده برای آغاز عملیات اجرایی به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه این مدرسه قابلیت ارتقا به هشت کلاس را دارد، افزود: بر اساس پیش بینی مدرسه خورونده تا ۵۰ سال آینده پاسخگوی نیازهای آموزشی این روستا خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171918

مهمترین اخبار ایران و جهان: