نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 15:15

مقاومت تنها راه نجات کشور است

تبریز- معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: تنها راه نجات کشور در همه عرصه ها از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر پورجمشیدیان ظهر امروز پنج شنبه در مراسم سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن شفیع‌زاده در تبریز گفت: هرجا پرچمی در دفاع از ایران برافراشته شد، مردم آذربایجان و بخصوص مردم تبریز، آنجا نقش اصلی داشتند. اینکه ما الان عاشق اهل بیت هستیم، مدیون مردم تبریز هستیم.

وی افزود: آذربایجان شرقی ۳۰ شهید مدافع حرم دارد و این نشان می‌دهد آذربایجانی‌ها در دفاع از حرمین نقش مهمی بر عهده داشتند.

سردار پورجمشیدیان ابراز داشت: رضاخان پهلوی یک ارتشی بود و شرایطی را برای ارتش ایران به وجود آورد که احساس می‌کرد قوی‌ترین ارتش را دارد و می‌گفت کسی توان مقابله با این ارتش را ندارد.

وی گفت: رضاخان سفیر فرانسه برای جویا شدن از وضعیت ارتش برای رزمایش در استان همدان دعوت می‌کند و سفیر فرانسه می‌گوید تنها در کمتر از ۲ ساعت ارتش ایران منهدم می‌شود.

وی ادامه داد: در حمله جنگ جهانی دوم با استناد به اسناد تاریخی همین نیروهای ارتشی رضاخان از ترس به سمت شمال شرق و جنوب شرق ایران فرار می‌کنند به طوری که در منطقه مرزی جلفا سه ژاندارم با رشادت و مقاومت خود ۴۸ ساعت در مقابل نیروهای شوروی ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: اما امروز ارتش جمهوری ایران ایران دفاع را خوب آموخته و شاهد تحولات و اتفاقات بزرگ هستیم. توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نقش بزرگی در پیروزی رزمندگان ما داشت و گروه‌های موشکی و توپخانه سپاه پاسداران با همراهی و آموزش‌های واحدهای توپخانه ارتش جمهوری اسلامی شکل گرفت

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: عملیات والفجر ۸ به تنهایی بزرگترین عملیات اطلاعات و عبور از دریا بود. امروز بعد از گذشت ۳۰ سال سوالاتی در ذهن کارشناسان بزرگ نظامی طرح می‌شود که در زمان دفاع مقدس نیروهای نظامی ایران در سرما و یخبندان با چه اقداماتی دشمن را شناسایی کردند.

وی افزود: شهید مهدی باکری متعلق به همه مردم ایران است، شهید شفیع زاده هم همینطور و برای همین است که امروز بعد از ۳۶ سال این‌همه مردم از اقصی نقاط کشور آمده اند که در سالگرد شهید شفیع زاده حضور داشته باشند

وی گفت: حسن شفیع زاده موقعی که توپخانه را راه اندازی کرد کار بزرگی کرد، با سختی واحدهای توپخانه را در سپاه راه اندازی کردند و در سن خودشان کار بزرگی کردند. با همین توپخانه عملیات‌های بسیاری را پشت سر گذاشتند و نقطه اوج عملیات‌ها هم عملیات والفجر ۸ است.

پورجمشیدیان با بیان اینکه شهید شفیع زده جزو نقش اول‌های عملیات والفجر ۸ بود و این عملیات یک عملیات بزرگ حفاظتی بود، گفت: والفجر۸ یکی از بزرگترین عملیات‌های توپخانه است که با محوریت و فرماندهی شهید شفیع زاده بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز بعد از گذشت سی و چند سال بعد از این عملیات، هنوز بسیاری از سوال‌ها در ذهن کارشناسان بززگ نظامی باقی مانده که آنها چطور توانستند کار اطلاعاتی به این وسعت و سرعت انجام بدهند؟ شهید حسن شفیع زاده نمونه بارز وحدت بین ارتش و سپاه است. شهید شفیع زاده به تعداد نیروهایی که در اختیار داشت، فکر در اختیار داشت چون به فکر آدم‌ها احترام می‌گذاشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172162

مهمترین اخبار ایران و جهان: