نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:04

جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی از طریق آزمون استخدامی در سال جاری

اهواز- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: شاهد رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش هستیم که از این تعداد، ۲۸ هزار آموزگار در کشور استخدام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی پیش از ظهر امروز جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حوزه امتحانی ۱۳ آبان آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش هستیم و در این آزمون و پس طی فرآیندها ۲۸ هزار آموزگار در کشور استخدام خواهند شد.

وی با اشاره به تغییر منابع آزمون و ارتقای سطح کیفی این منابع اضافه کرد: آئین‌نامه اجرایی مدارس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، روش‌های تدریس و کتاب‌های دوره ابتدایی بخشی از منابع مطالعاتی آزمون امروز بودند که از حیث محتوا هم‌راستا با اهداف، برنامه‌ها و مأموریت نظام تعلیم و تربیت کشور است.

صحرایی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تحول‌هایی که در برگزاری آزمون امسال ایجاد شده توجه به نمره مصاحبه و آزمون‌های ارزیابی و افزایش وزن تأثیر این بخش در پذیرش نهایی افراد برای حرفه معلمی است. بر این اساس ۴۰ درصد نمره مربوطه به آزمون کتبی و ۶۰ درصد نمره مربوط به آزمون‌های ارزیابی و مصاحبه است که ۲ روز پس از اعلام نتایج آغاز خواهد شد.

وی گفت: آزمون استخدامی دبیری به‌زودی و برای جذب ۲۸ هزار دبیر متوسطه اول، دوم و فنی حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برای تسریع این امر در تعامل با سازمان اداری و استخدامی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173618

مهمترین اخبار ایران و جهان: