نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 08:32

اجازه هیچ گونه تصرفی به اراضی ملی و دولتی داده نشد/ پیشگیری از تعرض به6 مورداز اراضی ملی

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان گفت: با گشت‌های مداوم، مستمر و هدفمند اجازه هیچ گونه تصرفی در ایام نوروز به اراضی ملی و دولتی در استان زنجان داده نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری حفاظت از منابع ملی و بیت المال باید مد نظر همگان قرار گیرد، اظهار کرد: نباید اجازه داد منابع ملی که ثروت عمومی است توسط برخی از افراد به ثروت شخصی تبدیل شود.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان به گزارش یگان حفاظت راه و شهرسازی استان در تعطیلات عید نوروز سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طی این بازه زمانی هشت مورد گزارش مردمی در خصوص اراضی به یگان حفاظت راه و شهرسازی شهرستان زنجان ارسال شد و توسط عوامل گشت مورد بررسی قرار گرفت. 

وی گفت: با گشت‌های مداوم، مستمر و هدفمند اجازه هیچ گونه تصرفی در ایام نوروز به اراضی دولتی و ملی استان زنجان داده نشد.

باقری یاد آور شد: در مجموع ۶ مورد تعرض به اراضی ملی و دولتی در استان مسجل شد که در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای رفع تعرض انجام گرفت. 

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان افزود: جلوگیری از هرگونه تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم یگان حفاظت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: در استان همزمان با سراسر کشور در طول شبانه روز سامانه تلفنی چهار رقمی «۱۶۵۶» برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی برای مقابله با پدیده زمین خواری و پیشگیری از تصرفات احتمالی فعال است.

باقری به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اشاره کرد و یاد آور شد: این سامانه در راستای مدیریت و پایش بهینه اراضی کل کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای تعداد زیادی از استان‌های کشور راه‌اندازی شده که یگان حفاظت راه و شهرسازی با دستگاه‌های مرتبط دیگر در این سامانه عضو است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1179362

مهمترین اخبار ایران و جهان: