نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 01:41

اولویت اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کادرسازی است

بوشهر- مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر گفت: برنامه اصلی و اساسی ما در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، کادرسازی جوانان و نوجوانان در مسجد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر آزور عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر، اظهار داشت: خاستگاه فرهنگ و هنر در مسجد است و امروز تفکر نهضت بازگشت به مسجد یک سخن علمی و انقلابی و مسجدی است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر با بیان اینکه مسجد متعلق به هیچ قشر و قبیله‌ای نیست و در اختیار بچه‌های مسجد و هنرمندان مسجد است، افزود: پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری دو بال روحانی مسجد هستند که با محوریت امام جماعت فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر هم افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی در کف میدان، عنوان کرد: در دو سه ماهه اخیر اکثر تلاش‌های ما برای ساماندهی بهتر مساجد و کانون‌های مساجد جنوب استان بوده است.

آزور گفت: ستاد کانون‌ها در کنار بسیج مقدس قرار دارد و اگر فعالیتی رخ دهد با هماهنگی نهادهای فرهنگی و بسیج است و اگر در این دولت نتوانیم حرکتی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کنیم دیگر در چه دولتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: هر برنامه فرهنگی در بستر مسجد است و کانون فرهنگی و هنری به عنوان یک خادم در کنار بقیه نهادهای فرهنگی است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر بیان کرد: در راستای اجرایی شدن طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی و هر کانون یک پایگاه قرآنی، اقداماتی شروع کرده‌ایم که برگزاری مسابقات مدهامتان نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است.

وی گفت: خوشبختانه کرسی‌های تلاوت در مساجد بوشهر راه اندازی شده است و به مرور در دیگر شهرستان‌ها نیز راه اندازی کرسی تلاوت و پایگاه قرآنی را پیگیری می‌کنیم.

آزور با انتقاد از عدم حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یادآور شد: متأسفانه حمایت بایسته و شایسته ای از این کانون‌ها اتفاق نیفتاده و باعث شده تا در دورانی که باید در اوج خود باشند نتوانند تأثیر خود را ایجاد کنند؛ آمادگی برای کمک در برنامه همه نهادهای فرهنگی به صورت هم افزا را داریم.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته در شهرستان‌های جنوبی استان در بحث اعتبارات تملک دارایی و … بودجه‌ای به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت نشده است و انتظار است برای سال آینده حمایت جدی اتفاق بیفتد.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر ابراز کرد: برنامه اصلی و اساسی ما در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، کادرسازی جوانان و نوجوانان در مسجد است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مساجد به خانه سالمندان تبدیل شده و تعداد صندلی‌ها بیشتر از نمازگزاران است، تاکید کرد: برای ورود نوجوان و جوانان به مساجد باید جذابیت این مکان‌ها را بیشتر کنیم.

آزور گفت: اگر فضاهای فرهنگی و ورزشی در کنار مساجد احداث و ایجاد شوند نقش مهمی در رونق گیری مساجد دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته پنج کانون فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر از کانون‌های برتر کشور شناخته شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160918

مهمترین اخبار ایران و جهان: