نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 17:35

تندباد مهمان استان سمنان/ مردم به ارتفاعات نروند

سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان از ورود سامانه کم فشار بارشی به استان خبر داد و گفت: تند باد شدید یکی از تاثیراتی است که ورود این سامانه بر وضعیت آب و هوایی استان خواهد گذاشت.

ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت پنجشنبه به استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این سامانه تا اواخر وقت جمعه در استان سمنان فعال خواهد بود و رگبار پراکنده، وزش باد شدید و بارش باران در زمره تأثیرات آن خواهد بود این سامانه همچنین موجب رعد و برق، احتمال بارش تگرگ بویژه در نواحی شمالی خواهد شد.

وی از احتمال سقوط اشیا مانند تابلوهای شهری و تبلیغاتی و همچنین شکستن نهال‌ها و درختان در استان به خاطر وزش باد شدید خبر داد و گفت: مردم از حضور در مناطق کوهستانی و مرتفع خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه امکان سقوط اجسام و به خصوص سنگ نمای منازل نیز در مناطق شهری و روستایی وجود دارد، تاکید کرد: مردم و عابران پیاده از حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و در حال ساخت و به خصوص درختان کهنسال و تناور عبور نکنند تا دچار مشکل نشوند.

مصطفوی با بیان اینکه ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان سبب می‌شود تا دمای هوا پنج الی ۱۰ درجه کاهش پیدا کند، ابراز کرد: از مردم می‌خواهیم تا در روزهای پایان هفته برای تفرج و تفریح به مناطق مرتفع استان سمنان نروند.

وی وزش باد شدید و گرد و خاک را از جمله مهمترین آثار ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان دانست و تاکید کرد: به خصوص در شهرستان‌های شاهرود و دامغان شاهد وزش بادها با سرعت بسیار زیاد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در خاتمه و با بیان اینکه امکان بروز خسارت ناشی از باد شدید در استان سمنان وجود دارد، گفت: کاهش دید افقی از دیگر تأثیرات این سامانه کم فشار و تندباد پس از آن است و لذا از مردم درخواست می‌شود تا در جاده‌های کوهستانی حضور پیدا نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145862

مهمترین اخبار ایران و جهان: