نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 00:44

انقلاب در زمینه آبرسانی کشور/ تحقق پروژه محرومیت زدایی روستایی

یاسوج_ سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: انقلاب بزرگی در آبرسانی در مناطق مختلف کشور شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد همت شامگاه دوشنبه در نشست بررسی پروژه‌های محرومیت زدایی حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شاخص دسترسی به آب در دنیا بطور متوسط بالای ۶۰ درصد نیست، اما در ایران این شاخص مهم بالای ۷۰ درصد بوده و با اجرای این پروژه‌های محرومیت زدایی، فراتر از ۸۹ درصد رسیده است.

وی ابراز داشت: این امر یکی از الزامات رفاه است که دولت با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی و با هزینه هزاران میلیارد تومان به دنبال تحقق آن بوده است.

همت تصریح کرد: نگاه دولت این است که محرومیت زدایی رأس امورات باشد و باید حداقل‌های رفاهی برای همه مردم به صورت عادلانه فراهم شود.

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: سپاه به جهت همکاری آمده تا مشکلاتی که زمینه ساز نارضایتی مردم هستند را مدیریت و به طور مناسبی مرتفع کند.

وی افزود: ما در بازه یکسال به اندازه محیط یک کشور خطوط آب ایجاد کردیم که خود یک انقلاب در آبرسانی است.

همت تصریح کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیروهای آن ابداً نگاه مالی به قرارداد جهاد آبرسانی نداشته و فراتر از آن، تاکنون حدود ۴ هزار میلیارد تومان از منابع خود نیز هزینه کرده است.

همت گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان ۳ استان نخست کشور از نظر پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی آب قرار دارد و برای ما خیره کننده است.

وی افزود: این امر ا نشان دهنده تعامل خوب دو مجموعه شرکت آبفا و بسیج سازندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130462

مهمترین اخبار ایران و جهان: