نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 14:51

۶۱۸ روستای خوزستان از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند

اهواز- جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان گفت: طبق یک تفاهم نامه مقرر شده تا «قرارگاه امام حسن مجتبی» ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستای کشور را آبدار کند که سهم خوزستان از این میزان ۶۱۸ روستا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمود معین پور ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اینکه یکی از وظایف «قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی» تأمین آب روستاها است و این اقدام جز اولویت‌های سپاه و از مطالبات رهبر انقلاب است، بر اساس یک تفاهم نامه مقرر شده تا «قرارگاه امام حسن مجتبی» ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا را آبدار کند که سهم خوزستان از این میزان ۶۱۸ روستا است.

وی با اشاره به اینکه حیات انسان و کشاورزی و دام در روستا وابسته به آب است و از این رو ما قصد داریم تا آب سالم شرب و مستمر را در روستاها پایدار کنیم، افزود: از بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز اقدامات عملی این تفاهم نامه آغاز شد و تاکنون ۱۳۰ روستا آب آنها به صورت کامل تأمین شده و اگرچه مدت قرارداد با شرکت آب و فاضلاب ۳ ساله است اما انتظار می‌رود زودتر به اتمام برسد.

سردار معین پور، میزان پیشرفت این طرح را تاکنون ۳۲ درصد اعلام کرد و یادآور شد: عملیات آبرسانی برای ۲۶۵ روستای خوزستان در حال اجرا است و تلاش بر آن است تا این تعداد در ۳ ماه اول سال تکمیل شود.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان گفت: بر این اساس جمعیت روستایی قریب به ۱۴۰ هزار نفر از آب شرب سالم بهره مند می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1127218

مهمترین اخبار ایران و جهان: