نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 18:24

ترکیه از کٌشتن هشت تروریست در شمال سوریه خبر داد

وزیر دفاع ترکیه با اعلام کشته شدن هشت تروریست در شمال سوریه به‌دست نیروهای ارتش کشورش گفت که مجموع تروریست‌های کشته شده در شمال سوریه در ۱۰ روز اخیر به ۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور هشت تروریست را در مناطق شمالی سوریه کشته‌اند.

خلوصی آکار این خبر را در جریان سخنرانی در یک برنامه انتخاباتی در استان قیصری در مرکز ترکیه اعلام کرد و افزود: عصر دیروز چهارشنبه هشت تروریست در شمال سوریه خنثی شدند و به این ترتیب تعداد تروریست‌های خنثی شده در ده روز گذشته به ۵۰ نفر رسید.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که کشورش به مبارزه قاطعانه با تروریسم در شمال عراق و سوریه بر اساس مفهوم «حذف تروریسم در منبع آن» ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارتش ترکیه به تعقیب تروریست‌ها در هر جایی ادامه خواهد داد، بر عزم کشورش برای نابودی یکبار برای همیشه تروریسم و خلاص کردن مردم ترکیه از شر آن تاکید کرد.

گفتنی است که ارتش ترکیه با همکاری نیروهای تحت حمایت خود در سوریه، چندین عملیات نظامی در شمال سوریه از جمله «سپر فرات» در سال ۲۰۱۶، «شاخه زیتون» در سال ۲۰۱۸ و «چشمه صلح» در سال ۲۰۱۹ را علیه داعش و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی پ گ) انجام داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188562

مهمترین اخبار ایران و جهان: