نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 21:26

۵ میلیون هکتار زیرکشت محصولات زراعی دیم است

تبریز-رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در کشور بیش از ۵ میلیون هکتار است و از این میزان اراضی در سال بیش از ۶ میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر روستایی ظهر امروز در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران برگزاری شد، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در کشور بیش از ۵ میلیون هکتار است و از این میزان اراضی در سال بیش از ۶ میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد اراضی دیم کشور به کشت غلات اختصاص دارد، گفت: آنچه مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور معرفی می‌کند ارقام مقام به خشکی، سرما، تنش‌های محیطی و بیماری‌هاست.

به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور افزود: با کاهش بارندگی‌ها بهره‌گیری از فناوری‌های روز و ارقام جدید تحقیقاتی برای دستیابی به تولید پایدار ضروری است.

وی افزود: با هدف انتقال یافته‌ها و افزایش تولید در دیمزارها پایگاه‌های نوآوری در تمام شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی ایجاد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176718

مهمترین اخبار ایران و جهان: