نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 11:58

تلاش برای ایجاد شهرک تخصصی طلا در خوسف/زیرساخت‌های لازم مهیا شود

بیرجند- فرماندار خوسف گفت: تلاش می کنیم با تامین زیرساخت های لازم، زمینه را برای ایجاد شهرک تخصصی طلا و شهرک انرژی خورشیدی فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی ایمانی صبح شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک شهید رحمانی و نواحی صنعتی شهرستان خوسف با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، بیان کرد: توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند منجر به تحول شهرستان و تبدیل خوسف به قطب صنعتی در شرق کشور شود.

وی با بیان اینکه ایجاد نواحی صنعتی ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان و منطقه است، گفت: این شهرستان دارای نیروی انسانی بالایی بوده که از توان کاری مطلوبی برخوردار هستند و باید استفاده از این ظرفیت‌ها مورد توجه باشد.

ایمانی توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی را نیازمند پیگیری ویژه دانست و افزود: نزدیکی به مرکز استان از جمله جذابیت‌های سرمایه گذاری در شهرستان خوسف و قابلیت تبدیل شهرک صنعتی شهید رحمانی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خراسان جنوبی است.

فرماندار خوسف با اشاره به وسعت ۵۰۰ هکتاری شهرک شهید رحمانی، بیان کرد: کمتر از ۲۰ درصد از وسعت این شهرک مورد استفاده قرار گرفته، این در حالی بوده که ظرفیت مورد استفاده هم با مشکلاتی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای تأمین زیرساخت جهت جذب سرمایه گذار پیگیری‌های لازم انجام شود، گفت: با تأمین زیرساخت‌ها و با توجه به قابلیت‌های شهرستان تلاش خواهیم کرد تا زمینه را برای ایجاد شهرک تخصصی طلا و شهرک انرژی خورشیدی فراهم کنیم.

گفتنی است؛ استفاده از ظرفیت سپاه برای تأمین زیر ساخت‌ها، تأمین برق شهرک شهید رحمانی طی دو فاز موقت و نهایی، توجه به اطلس سرمایه گذاری شهرستان و تأمین اعتبارات از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175218

مهمترین اخبار ایران و جهان: