نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:32

امیدواری برای افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در سال آینده

شهردار تهران گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دو برابر سال گذشته تونل‌های عبوری مترو را داشته باشیم و به رشد ۲۲ کیلومتری برسیم و ۱۳ ایستگاه را افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آئین بهره‌برداری از ایستگاه مترو علامه جنوبی با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند بازتعریف است گفت: توجه به شوراها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف حول محور شوراها برای شوراها جایگاه ویژه‌ای را رقم زده است.

وی ادامه داد: بررسی مجددی برای شناسایی ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها نیاز است.

زاکانی با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: شورای شهر تهران امسال اتفاق خوبی را برای حمل و نقل عمومی رقم زد البته ۷۰ درصد ترددها با خودروی شخصی است و بی شک ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی محصول آن است.

شهردار تهران گفت: ۲۵ الی ۳۰ درصد حمل و نقل توسط بخش عمومی انجام می‌شود و این حمل و نقل کفایت لازم را برای زیرساخت و تجهیزات ندارد و بر همین اساس بود که شورای شهر به حمل و نقل عمومی به صورت ویژه توجه کرد.

وی تصریح کرد: کلیات حمل و نقل عمومی فردا در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح خواهد شد و با توجه به تحرکات صورت گرفته تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دو برابر سال گذشته تونل‌های عبوری مترو را داشته باشیم و به رشد ۲۲ کیلومتری برسیم و ۱۳ ایستگاه را افتتاح کنیم.

زاکانی گفت: همچنین به دنبال این هستیم تا علاوه بر تعیین و تکلیف دو خط ۸ و ۱۱ را تعیین و خطوط ۹ و ۱۰ را نیز کلنگ بزنیم خط چهار مترو یکی از خطوط مطلوب است.

شهردار تهران گفت: با افتتاح بخش غربی خط ۴ مردم غرب تهران نیز می‌توانند از خدمت مطلوب‌تری بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار یکی از شرکت‌های نوآور محور برق دهی به خطوط را بومی سازی کرده است و در دین ایستگاه عملیاتی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176062

مهمترین اخبار ایران و جهان: