نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 18:01

مردم از فرصت شب های قدر استفاده کنند

زاهدان- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم خود را برای بهره بردن از فرصت معنوی شب های قدر آماده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو از جمله شب‌های قدر، گفت: شب قدر، شب نزول کتاب انسان سازی و هدایت هست و این شب به میزانی ارزشمند بوده که خداوند به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید تو چه می‌دانی شب قدر چیست و سپس بیان می‌کند این شب از هزار شب برتر است و ملائکه الهی در این شب نازل می‌شوند و این مسیر تا طلوع فجر ادامه دارد که چنین چیزهایی نشان دهنده عظمت و جایگاه والای شب قدر است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید ببینیم تا چه میزان خود را برای بهره‌مندی از برکات شب‌های قدر آماده کرده‌ایم و آیا وجود خود را از گناه پاک کرده‌ایم و به چه میزان حساب خود را با خداوند متعال و مردم تسویه کرده‌ایم و باید از لحظه لحظه این روزها و شب‌ها استفاده کنیم تا آمادگی لازم را برای ورود به شب‌های قدر داشته باشیم.

وی گفت: امام علی (ع) زیر نظر پیامبر اکرم (ص) رشد پیدا کرد و پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) با سختی‌های متعدد مواجه شد و در جایی نقل کردند: «پشت مرا نشکست الی دو گروه عالمان متهتک و جاهلان متنسّک» یعنی فردی که آگاه است و عمل نمی‌کند و کسی که می‌خواهد به دین عمل کند اما نمی‌فهمد و راه را اشتباه می‌رود.

وی ادامه داد: عالم متهتک مردم را از حق و دینداری پراکنده می‌کند و جاهلان متسنک نیز در عین مقید بودن به احکام دینی راه را اشتباه رفته و مردم را نیز به این راه اشتباه دعوت می‌کند و چهره خشنی از اسلام نشان می‌دهند و سبب نفرت مردم از اسلام خواهند بود که چنین چیزهایی در طول تاریخ اسلام مشاهده شده است.

محامی بیان کرد: عالم درباری که با نظام ظلم و ستم همراهی می‌کند یا در برابر ظلم سکوت می‌کند یا آن را توجیه می‌کند، عالمی که در برابر یک غصب گسترده از جمله غصب سرزمین فلسطین سکوت یا بر روی آن صحه بگذارد، عالمی که در برابر احکام دین اسلام مسامحه کرده و یا در برابر آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی کوتاه می‌آید و در برابر بی حجابی و بی عفتی سکوت می‌کند و عالمی که دنیاپرست و ریاست طلب است همان عالم متهتکی است که مردم را از دین گریزان می‌کند.

وی اضافه کرد: در مقابل افرادی که دین را به درستی نفهمیده‌اند چهره خشنی از اسلام نشان می‌دهند، این‌ها نیز مردم را از دین گریزان می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: امام علی (ع) معروف به عدالت هستند و نویسنده لبنانی مسیحی نیز در خصوص امام علی (ع) کتابی نوشته و نام آن را صدای عدالت انسانیت قرار می‌دهد و عنوان می‌کند که امام علی (ع) در محراب عبادتش کشته شد آن هم به علت شدت عدلش که عالمان متهتک و جاهلان متمسک نتوانستند عدل او را تحمل کنند.

وی گفت: باید مشخص کنیم که به چه میزان، عدالت علوی در عرصه‌های مختلف قضائی، اقتصادی و غیره در جامعه ما حکم فرماست.

وی همچنین خواستار رسیدگی به حوادث روز هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133762

مهمترین اخبار ایران و جهان: