نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 11:52

پلمب کارگاه تولید زعفران تقلبی در مرکز خراسان جنوبی

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در پی‌ دریافت گزارش مردمی مبنی بر یک کارگاه تولید زعفران تقلبی در بیرجند این کارگاه کشف و پلمب شد.

علی تهوری، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: ۲۴ کیلوگرم زعفران تقلبی از یک کارگاه غیرمجاز در بیرجند توسط بازرسان این سازمان کشف شد.

وی افزود: در پی گزارش های رسیده مبنی بر فعالیت یک کارگاه بسته بندی غیرمجاز زعفران در یک منزل مسکونی در بیرجند تیمی از بازرسان این سازمان با همراهی ماموران نیروی انتظامی به این منزل مراجعه کرده و در بازرسی از آن ۲۴ کیلوگرم زعفران تقلبی به دست آوردند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: زعفران‌های تقلبی پوشالی از ریشه سفید زعفران به صورت غیر بهداشتی تولید و با نام و برند‌های معتبر بسته بندی و به بازار فروش عرضه می‌شد.

 تهوری یادآور شد: کارگاه تولید زعفران تقلبی در بیرجند پلمب و پرونده متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی ارسال شد تا مراجع‌ قضایی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی از هم استانی‌های خراسان‌جنوبی خواست انبارها و محل های مشکوک نگهداری کالا را به ستاد خبری ۱۲۴ بازرسی اعلام کنند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142718

مهمترین اخبار ایران و جهان: