نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:09

60 درصد صادرات اردبیل، محصولات صنعتی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت : سهم محصولات صنعتی استان در صادرات به 60 درصد ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامین صادقی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی سبلان اظهار کرد: در حوزه تجارت داخلی و خارجی شاهد روند رو به رشدی هستیم و سهم محصولات صنعتی استان در صادرات به ۶۰ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در گذشته عمده صادرات استان را محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی تشکیل می‌داد ولی ترکیب محصولات صادراتی استان در چند سال اخیر تغییر یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تشریح کرد: در بررسی‌های شاخص‌های مهم افزایش تولید و ایجاد فرصت اشتغال، وضعیت به مراتب بهتری را شده است و ۶ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان در سامانه‌های ملی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: سهم صنعت در بخش اشتغال استان سه درصد افزایش یافته و امیدواریم امسال نیز با انجام تعهدات اشتغال این وضعیت ارتقا پیدا کند.

صادقی عنوان کرد: ۹۰ درصد محصولات وارداتی استان نیز مربوط به مواد اولیه کارخانجات و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی است که در این زمینه حرکت تحول‌آفرینی را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: زیرساخت‌های لازم در همه شهرک‌های صنعتی استان اعم از دولتی و خصوصی فراهم آمده تا شاهد استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی به شکل مناسب باشیم.

صادقی گفت: در مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده با واحدهایی که بالای ۵۰۰ نفر اشتغال دارند، مقرر شده است امسال ۱۵ واحد تولیدی با ایجاد ۱۴ هزار اشتغال به جمع باشگاه هزارتایی‌ها بپیوندند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1140962

مهمترین اخبار ایران و جهان: