نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:44

تمام شالیکوبی‌ها پُر از برنج است/ هشدار نسبت به فروش نرفتن برنج شمال!

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورز ما از تیر ماه سال گذشته محصولش را برداشت کرده و اکنون با گذشت بیش از ۹ ماه که از زمان برداشت می‌گذرد، فروش مناسبی نداشتند و کارخانه‌های شالیکوبی پر از برنج است.

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به آغاز فصل کشت برنج در استان اظهار کرد: برنج یک محصول و تولید داخلی است که دست‌کم در این زمینه یک میلیون و ۷۰۰هزار تن تولید داخلی داریم که باتوجه به جمعیت و سرانه مصرف و همچنین میزان تولید اگر دولت کمک کند به ۲ میلیون تن هم می‌‌رسد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تمام شالیکوبی‌های مازندران پُر از برنج است، تصریح کرد: اگر به‌زودی برنج‌ها خریداری نشوند آفت می‌زند.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه دولت صادرات برنج ایرانی را آزاد کند، خاطرنشان کرد: همچنین جلوی برنج وارداتی هم گرفته شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر دستگاه‌ها هم از برنج ایرانی استفاده کنند که این مهم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه این فریادها را به کجا ببریم، تصریح کرد: کشاورز نه قدرت بیان دارد و نه فریادش به هیچ جا می‌رسد و حمایتی از آنان نمی‌شود.

حاجی‌پور ادامه داد: کشاورز ما از تیر ماه سال گذشته محصولش را برداشت کرده و اکنون با گذشت بیش از ۹ماه که از زمان برداشت می‌گذرد، فروش مناسبی نداشت و کارخانه‌های شالیکوبی پر از برنج است.

وی گفت: این برنج‌ها اگر خریداری نشود، خیلی زود این برنج‌ها افت می‌زند؛ همان‌گونه که جلوی آسانسور گرفته شد و دو سال است نمی‌گذارند آسانسور از گمرک داخل شود، برنج در داخل کشور تولید می‌شود  جلوی  ورود برنج خارجی هم گرفته شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141162

مهمترین اخبار ایران و جهان: