نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 14:02

پیش‌بینی بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر و رودخانه‌ها در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان از بارش شدید باران، آب‌گرفتگی معابر و رودخانه‌ها در این استان با ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از پیش از ظهر چهارشنبه هفته جاری، اظهار داشت: در قالب این سامانه بارشی، ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، رگبار تگرگ، رگبار برف در گردنه‌ها و ارتفاعات مناطق شرقی و شمالی، احتمال صاعقه، کاهش دمای هوا، وزش باد شدید و رخداد تندبادهای لحظه‌ای، احتمال خیزش گردوخاک در استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارش در همه نقاط استان، افزود: پایان فعالیت این سامانه بارشی در استان نیز اواخر روز پنج شنبه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، خطر سقوط اشیا، خسارت به برخی سازه‌های بخصوص سازه‌های سبک مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و… را در قالب این سامانه بارشی برای استان پیش بینی کرد.

مرادپور بر لزوم تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی، تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… تاکید کرد.

وی افزود: طی ساعاتی از روز سه شنبه شرایط برای خیزش گردوغبار به همراه کاهش میدان دید در منطقه مهیا است، همچنین طی ساعاتی از روز جمعه به دلیل رطوبت حاکم بر منطقه وقوع بارش‌هایی به صورت خفیف و پراکنده پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137762

مهمترین اخبار ایران و جهان: