نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 13:30

۵۰۶ تخلف صنفی در طرح نظارتی صمت استان سمنان ثبت شد

سمنان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه افزایش رضایت مصرف کنندگان در دستور کار است، گفت: ۵۰۶ تخلف صنفی در طرح نظارتی صمت استان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز صنفی شهر سمنان بابیان اینکه طرح نظارت و بازرسی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان سمنان به اجرا درآمد، ابراز داشت: این طرح با هدف رعایت حقوق مصرف کنندگان از پانزدهم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان به انجام رسیده است، افزود: در این بازرسی‌ها می‌کوشیم تا رضایت مصرف کنندگان بیش از گذشته ارتقا یابد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در این طرح گروه کالایی در مصرف به صورت مستمر تحت رصد و پایش قرار دارند، ابراز داشت: طی بازه مذکور کارشناسان و بازرسان ۵۰۶ تخلف صنفی را ثبت کردند.

یحیایی ضمن بیان اینکه طی بازه مذکور ۴۷۸ پرونده تخلف تشکیل شده است، تصریح کرد: تخلفات این واحدها گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه و عدم ارائه فاکتور را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته ۹ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را با شماره ۱۲۴ در میان قرار دهند تا موضوع رسیدگی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157462

مهمترین اخبار ایران و جهان: