نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 13:24

مسئولین باید به فکر ایجاد حکومت مهدوی باشند

کرج- معاون هماهنگ کننده سپاه البرز گفت: مسئولین باید به فکر ایجاد حکومت مهدوی باشند و هرکس جایگاه خود را در این حکومت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احسان خورشیدی ظهر یکشنبه در نشست با عنوان "حوزه علمیه تمدن ساز و نقش آن در خانواده تمدن ساز" که به همت مدرسه علمیه نورالهدی برگزار شد، گفت: حوزه متحرکه عملیه و علمیه تمدن ساز یعنی آن حوزه‌ای که عمل را بر علم مقدم داشته و با استنادبه حکمت ٢٧۴ نهج البلاغه عمل باید با ویژگی تقوا آراسته باشد، دقت داشت تا علم تبدیل به جهل نشود و یقین با شک همراه نگردد، در اینصورت است که می‌توان دانش را به یقین و یقین را به عمل تبدیل کرد.

وی در ادامه با تاکید بر بیانات حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: مسئولین باید به فکر ایجاد حکومت مهدوی باشند و هرکس جایگاه خود را در این حکومت پیدا کند و شبکه سازی نماید چرا که تحول اتفاق نمی‌افتد مگر در سایه شبکه سازی.

خورشیدی عنوان کرد: بحث جهانی شدن در حکومت مهدوی مطرح است و همه با هم رو به جلو حرکت کنند، کاری که حوزه متحرک علمیه می‌تواند انجام دهد، کم کردن فاصله علم، حکمت و وحی است یعنی همان کاری که امام خمینی (ره) انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در این بین برای رسیدن به این آرمان‌ها موانعی وجود دارد که رسیدن به هدف بدون حذف موانع ممکن نخواهد بود، ابراز کرد: فکر و منش غیر اسلامی خواص، نهاد و بنیادهای ناکارآمد، فکر و منش غیر اسلامی عوام و حکومت طاغوتی کشورهای اسلامی از جمله این موانع هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پایان خاطر نشان کرد: وقتی دین در لایه زندگی مردم رسوخ کند و مردم پایبند به دین باشند، می‌توان تغییرات بزرگ ایجاد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177862

مهمترین اخبار ایران و جهان: