نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:51

سمنان دارای رتبه سوم توسعه فناوری اطلاعات در کشور/ ۶۰۱ مدرسه سمنان هوشمندسازی شد

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با بیان اینکه این استان در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با ۷, ۹۲۹ امتیاز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد، گفت: در یک سال گذشته، ۶۰۱ مدرسه در این استان هوشمندسازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدیاسر حسن‌پور، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان صبح امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) با ۷, ۹۲۹ امتیاز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

حسن‌پور با بیان اینکه استان سمنان رتبه نخست کشور را در شاخص سرویس گیرندگان FTTH (فیبر نوری منازل و کسب و کارها) دارا است، گفت: به منظور توسعه فیبر روستایی پروژه تار مجموعه ۱۲۴ کیلومتر، فیبر کشی با اعتبار ۳۷۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۲۱ شهر استان سمنان زیرپوشش اینترنت ۴G است، بیان کرد: از ۵۴۹ روستای استان، تعداد ۵۴۶ روستا دارای پوشش ارتباطی بوده که سه روستای باقیمانده (زیر ۲۰ خانوار) نیز به زودی زیرپوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان گفت: در فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۸ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت بود که این عدد در فروردین ۱۴۰۲ به ۴۲۹ روستا افزایش‌ یافته که از رشدی معادل ۲۱۱ درصد برخوردار است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۶۰۱ مدرسه در استان سمنان هوشمندسازی شده‌اند، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۶۲۶.۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان صورت گرفته است.

پایان پیام/74007/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177418

مهمترین اخبار ایران و جهان: