نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 16:34

آغاز نقشه‌برداری هوایی از معادن استان زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین بار در استان زنجان عملیات نقشه برداری هوایی از معادن استان به منظور تعیین حجم مواد معدنی معادن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در بحث نظارتی در حوزه معادن استان حائز اهمیت است، تعیین میزان برداشت معادن و حفظ حقوق بیت‌المال است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در این راستا برای استفاده از روش‌های نوین و در راستای تخمین میزان برداشت معادن ضمن حفظ روش‌های قدیمی و بدون حذف آنها از روش برداشت هوایی نقشه‌های معادن استان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از این تکنولوژی عملیات برداشت مواد معدنی به صورت دقیق انجام می‌شود عنوان کرد: با این روش بدون اینکه در حق‌الناس مدیون شویم، در حفظ بیت‌المال کار را دقیق‌تر انجام می‌دهیم.

گلشنی ادامه داد: با استفاده از پهپاد می‌توان عملیات برداشت را به صورت دقیق‌تر انجام داد و نقشه پایه همه معادن را تهیه کرد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: این تکنولوژی طی سال‌های اخیر رشد داشته، اما برای اولین بار در سازمان‌های ستادی استانی در استان زنجان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: زیر ساخت‌های لازم برای تهیه پهپادها و آموزش‌های لازم در این خصوص انجام شده است و نقشه‌ها به صورت دقیق و کاملا فنی مهندسی انجام شده است.

گلشنی اضافه کرد: تهیه ماژول‌ها و GPS‌ها در این خصوص صورت گرفته و مقرر شده تا پایان سال این عملیات انجام شود.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال بالغ بر ۵۰ درصد معادن استان به خصوص معادن فلزی که حائز اهمیت است نقشه برداری شده و حجم‌ مواد معدنی آنها با استفاده از نقشه برداری هوایی تعیین شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183618

مهمترین اخبار ایران و جهان: